Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
11.10.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1252, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4119161Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 27.09.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Vi søker innovativ og fremoverlent leder for habiliteringsfeltet
Offentlig forvaltning
Enhet habilitering har fokus på at alle innbyggere i bydelen skal sees på som likeverdige deltakere i samfunnet, og at samarbeid og utvikling av tjenester på tvers av bydelens avdelinger skal gjøre oss i stand til å gi likeverdige og treffsikre tjenester for bydelens innbyggere. Samtidig er vi opptatt av å se brukers og familienes ressurser for å bidra til mestring i eget liv.
Enheten består av 5 boliger som yter døgnkontinuerlige tjenester til personer med ulike funksjonsnedsettelser, 1 avlastningsbolig for barn 0-18 år, 1 dagsenter for utviklingshemmede og et ambulerende team. Vi har også et team bestående av 4 fagkonsulenter som har ansvar for forvaltningen knyttet til kommunale Helse- og omsorgstjenester innen habiliteringsfeltet.
Stillingen vil ha personalmessig, faglig og økonomisk ansvar for forvaltningsteamet og de ansvarsområdene som hører inn under forvaltningen.
Arbeidsoppgaver:
- Faglig, økonomisk og administrativt ansvar for seksjonen i henhold til gjeldende lover, forskrifter og økonomiske rammer
- Stedfortrederfunksjon for enhetsleder
- Rapporteringsansvar for økonomi, saksbehandling og kvalitet i seksjonen
- Særskilt ansvar for oppfølging av enhetens tjenestekjøp og kontraktsportefølje
- Utarbeide mål og handlingsplaner for seksjonen i tråd med bydelens mål og strategiske plan
- Bidra til å nå mål og resultatkrav
- Ansvar for kompetanseutvikling for seksjonen, med tiltak som innebærer rekruttering og opplæring
- Delta aktivt i tverrfaglig samarbeid med øvrige seksjoner, enheter og avdelinger i bydelen, samt eksterne samarbeidspartnere
- Delta i, og ved enhetsleders fravær lede, enhetens ledergruppe
- Legge til rette for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø
- Utføre delegerte oppgaver fra enhetsleder
Kvalifikasjoner:
- Krav om relevant 3 årig høyskole- eller universitetsutdannelse
- Krav om videreutdanning innen ledelse, samt erfaring fra tilsvarende lederstilling med personal, budsjett- og økonomiansvar
- Dokumenterte resultater knyttet til mål- og økonomistyring
- Erfaring fra endringsprosesser er ønskelig
- Erfaring fra 1. og/eller 2. linjetjeneste, samt fra privat sektor som tjenesteleverandør innen fagområdet er ønskelig
- Kunnskap om lov og forskrifter som regulerer saksbehandling og tildeling av tjenester innen fagfeltet
- Gode IKT kunnskaper
- Erfaring og kunnskap om fagsystemet Gerica er en fordel
- Krav om god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, (tilsvarende nasjonal norskprøve på nivå C1)
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- Du er en fremoverlent og innovativ leder som ønsker å bidra med å yte fremtidsrettede helse- og omsorgstjenester
- Du har høy arbeidskapasitet og god stresstoleranse
- Du liker å arbeide selvstendig og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du er analytisk, målrettet og resultatorientert
- Du er engasjert, kreativ og endringsorientert
- Du ser sammenhenger mellom brukernes behov, god og effektiv ressursutnyttelse, lovgivning, økonomi og kvalitet
- Du er kollegial og opptatt av å ivareta et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Lønnstrinn 53 (724 500,- pr. år)
- Faglig spennende oppgaver
- Flytting til nytt bydelshus ved Holmlia senter i starten av 2022 - kollektivt knutepunkt
- Gode kollegaer og et hyggelig arbeidsmiljø
- Fleksitidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
11.10.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1252, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4119161Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 27.09.2021