Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Vi søker fag - og kvalitetssykepleier til våre institusjoner i Lillestrøm kommune. Er du den vi søker?

Offentlig forvaltning

Avdeling korttid, KAD og institusjon har ansvar for to institusjoner i Lillestrøm kommune, Pålsetunet bo- og servicesenter og Skedsmotun bo- og behandlingssenter. Begge institusjonene ligger sentralt i Lillestrøm kommune. Lillestrøm kommune har organisert sine sykehjem i seksjoner som ledes av hver sine seksjonsledere.

Skedsmotun bo- og behandlingssenter består av to langtidsseksjoner, tre korttidsseksjoner, Kommunal akutt døgnenhet og Lindrende enhet. Pålsetunet bo- og servicesenter består av tre langtidsseksjoner. 

Fag - og kvalitetssykepleier har ansvar for å utvikle faget i henhold til gjeldende lover og forskrifter og arbeider tett med seksjonsledere og fagutviklingssykepleiere. Det forventes et tett samarbeid mellom alle fag - og kvalitetssykepleiere, med utarbeidelse av felles årsplan for blant annet kompetanseheving og kursing. 

Stillingene som fag - og kvalitetssykepleiere var nyopprettede stillinger i 2024 og vi har idag tre engasjerte fag - og kvalitetssykepleiere. Den ene av disse skal nå ut i svangerskapspermisjon og vi søker hennes erstatter.  

Kvalifikasjoner:

  • Du er autorisert sykepleier
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten.
  • Du har bred klinisk erfaring fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten.
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • Du har ferdigheter innen fagutvikling, veiledning og kvalitetsarbeid
  • Du har erfaring fra lignende arbeid
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne
  • Du har IKT-kunnskaper, og kjennskap til vårt fagsystem Gerica er en fordel
  • Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt

 Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
 

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, nytenkende og handlekraftig
  • Du har stort engasjement for å videreutvikle dagens helsetjenester og eldreomsorg
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjoner med pasienter, pårørende og kolleger
  • Du har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
  • Du har god gjennomføringsevne og klarer å skape engasjement
  • Du har evne til å strukturere eget arbeid, og prioritere mellom oppgaver
  • Du evner å arbeide selvstendig og i team
  • Du er løsnings- og handlingsorientert
  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
  • Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer
  • Store muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
  • Opplæring og veiledning og tett samarbeid med legetjenesten
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • 37,5 timer arbeidstid
  • Lønn i kapittel 4 i henhold til HTA.

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.