• Bedrift
    Haugesund kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5521, HAUGESUND
    HAUGESUND
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3273264
  • Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
  • Oppdatert 01.12.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Vi søker etter undervisningsinspektør

Offentlige tjenester og forvaltning

Solvang skole har ledig 100% fast stilling som undervisningsinspektør.

Solvang skole er en barneskole med ca. 330 elever fordelt på to klasser på hvert trinn. Skolen har ca. 50 ansatte og ligger pent tilbaketrukket i et rolig boligområde med kort avstand til sentrum, flotte naturområder og idrettsanlegg.

Ledelsesressursen til skolen er for tiden 200%. Lederteamet består av rektor, undervisningsinspektør og daglig leder SFO. Inspektørstillingen vil tillegges noe undervisning. Omfanget av undervisningen vil kunne variere ut fra intern fordeling av arbeidsoppgaver, og fra år til år.

Solvang skole er en Olweus-skole. Vårt oppdrag er at elevene skal mestre sin fremtidige hverdag og føle seg verdsatt. Elevene skal få kunnskap, ferdigheter, holdninger og opplevelser i et skolemiljø preget av likeverd, lærelyst og livsglede. Vi voksne skal være gode rollemodeller som møter hvert barn med respekt og omsorg.

Solvang skole vil i tiden fremover har spesielt fokus på:

  • Fagfornyelsen, pedagogisk utviklingsarbeid og trygt og godt skolemiljø. 

Arbeidsoppgaver
  • Inngå i skolens lederteam.
  • Planlegging og drift av skolen, inkludert fraværshåndtering, timeplanarbeid og ansvar for å følge opp skolens arbeid med trygt og godt skolemiljø.
  • Være en pådriver i skolens utviklingsarbeid.
  • Følge opp klasser og trinn i samarbeid med skolens øvrige ledelse, sosiallærer og andre instanser.
  • Ansvar for skolens arbeid rettet  mot minoritetsspråklige elever i henhold til opplæringsloven §2-8.
  • Støtte, veiledning og oppfølging av personalet.
  • Ha løpende kontakt med elever og foresatte. 
Kvalifikasjoner
  • Du har godkjent kompetanse for tilsetting og undervisning i grunnskolen.
  • Du har undervisningserfaring fra grunnskole, fortrinnsvis barnetrinnet.
  • Du er analytisk, god på logistikk og resultat- og løsningsorientert. 
  • Du har evne til å involvere medarbeidere i gode utviklingsprosesser.
  • Erfaring fra skoleledelse og/eller tilleggsutdannelse innen skoleledelse er ønskelig.
  • Personlig egnethet vektlegges.
Personlige egenskaper
  • Du har pågangsmot, godt humør og er utviklingsorientert.
  • Du er en tydelig leder med stor arbeidskapasitet, er ansvarsbevisst og kan jobbe selvstendig innenfor egne arbeidsområder.
  • Du er fleksibel og har evne til å ta gode beslutninger i en hektisk hverdag.
  • Du er opptatt av et godt arbeidsmiljø og skolemiljø samt personalets og elevenes læring og utvikling.
  • Du er  en relasjonsorientert lagbygger som kommuniserer og samarbeider godt med elever, foresatte og ansatte.
  •  Det kreves tilfredsstillende politiattest  ved tilsetting.
  • Den som tilsettes vil være underlagt de lønns- og arbeidsforhold  som fremgår av gjeldende sentrale lover, forskrifter og avtaler, samt de lokale avtaler og retningslinjer som Haugesund kommune omfattes av.
Vi tilbyr
  • En utfordrende og interessant lederstilling med utviklingsmuligheter.
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse og engasjerte kolleger.
  • Deltagelse i kommunale nettverk sammen med ledere på kommunens skoler.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i  SPK.
 

  • Bedrift
    Haugesund kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5521, HAUGESUND
    HAUGESUND
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3273264
  • Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
  • Oppdatert 01.12.2020