Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
02.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6224375Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Vi søker etter leder til seksjon kultur, aktivitet og frivillighet
Offentlig forvaltning
Kommunalområdet Helsehus og institusjon har to avdelinger som samlet har ansvar for syv sykehjem med langtidsplasser. For å organisere kommunens kultur og aktivitetstilbud til våre sykehjemsbeboere har vi Kultur, aktivitets og frivillighetskoordinatorer, KAF'er. I tillegg til å legge til rette for og bidra til aktiviteter, organiserer også KAF'ene arbeidet opp mot frivillige som bidrar inn i sykehjemmene.
For å organisere arbeidet med kultur, aktivitet og frivillighet enda bedre, oppretter vi nå en egen seksjon som skal jobbe med dette viktige arbeidet. Til denne seksjonen søker vi etter en seksjonsleder. Seksjonslederstillingen er 80 % utøvende og 20 % administrativ. I tillegg til oppgaver knyttet til kultur og aktivitet, ligger det et undervisningsansvar innenfor områdene psykologisk trygghet/forebygging av vold og trusler til stillingen.
Har du evne til å se muligheter der andre ser begrensinger, motivere til aktivitet samt erfaring med å koordinere, ja da er dette kanskje stillingen for deg.
Vi ser etter en ny kollega som selv har helsefaglig bakgrunn, som vil være med på kontinuerlig forbedringsarbeid, som evner å ta i bruk ny teknologi i koordineringsarbeidet og som også kan undervise andre ansatte. Som har blikket rettet mot muligheter, nytenkning og løsninger fremfor begrensninger. Som seksjonsleder er du en del av ledergruppen i avdeling institusjon langtid. Stillingen er 80 % utøvende og 20 % administrativ.
Kvalifikasjoner:
- Norsk autorisasjon som minimum helsefagarbeider, gjerne med videreutdanning innen personalledelse
- Erfaring og kjennskap fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten
- Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne (fremmedspråklige må ha bestått Norskprøve B 2, skriftlig og muntlig)
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- God kjennskap til lovverk og myndighetskrav
- Gode IKT-kunnskaper, vi bruker NyBy-appen til å koordinere mange av våre aktiviteter, så erfaring med denne eller liknende er en fordel.
- Førerkort kl. B
- Instruktør innen områdene TID/VIPPS eller psykologisk trygghet samt erfaring med undervisning innen disse områdene
- Fordel med erfaring med koordinering og oppfølging av frivillige
- Fordel med nettverk mot kultursektoren
- Du har erfaring med kulturarbeid opp mot eldre
- Du har kjennskap til beboergruppen som bor på sykehjem og evner å tilpasse aktiviteter til dem
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper:
- Du er strukturert, motivert og løsningsorientert
- Du er kreativ, fleksibel
- Du er nytenkende, handlekraftig og skaper engasjement
- Interesse for dyrehold
- Du liker å jobbe med mennesker og teknologi
- Du er faglig sterk, er god til å dele kunnskapen med andre og har gode formidlingsevner
- Du har gjennomføringsevne
- Personlige egenskaper og egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr:
- Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kolleger
- Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
- Medlem av ledergruppen i avdelingen institusjon langtid med faste ledermøter
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø - kommunen er IA-bedrift
- Spennende og utfordrende arbeid med muligheter for faglig og personlig utvikling
- En kommune i utvikling mot digitalisering, innovasjon og tjenesteutvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter hovedtariffavtalen
- Bedriftshelsetjeneste
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Kulturtilbud
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
02.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6224375Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune