• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4692319
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 05.07.2022
Ledig stilling

Bergen kommune

Vi søker en engasjert kontorfaglig medarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for barn og familie har overordnet faglig og administrativt ansvar for Barne- og familietjenesten som blant annet omfatter helsestasjons- og skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom, Barne- og familiehjelpen, Ergo- og fysioterapitjenesten for barn og unge og Ung Arena. Etaten har videre ansvar for barneverntjenesten, bosetting av enslige mindreårige flyktninger, Barnevernvakten, Utekontakten og SLT (samordning av lokale rus- og kriminalitetsforebyggende tiltak). Virksomheten er delt inn i fire byområder og to byomfattende enheter. Barne- og familietjenesten skal samlokaliseres med barneverntjenesten i Familiens hus i Møllendalsveien 6-8 i desember 2022.

Kontorfaglig avdeling i byområde Bergenhus og Årstad søker nå kontorfaglig medarbeider som kan utføre både lønnsarbeid og kontorfaglige oppgaver i 100 % fast stilling. Avdelingen utfører økonomiske/administrative oppgaver for alle tjenestene/avdelingene innenfor byområdet i Etat for barn og familie, bl.a. resepsjons- og sentralbordtjeneste for helsestasjons- og skolehelsetjenesten og barneverntjenesten, lønns- og fraværsregistrering, fakturabehandling, og en rekke andre oppgaver knyttet til driften av tjenestene.  Arbeidshverdagen er spennende, travel og variert.

Vi søker en trygg og erfaren medarbeider som kan yte god service til våre brukere. Vår nye kollega er en god lagspiller, som deler erfaring og kompetanse for at teamet skal nå felles mål og resultater på best mulig måte. 

Kvalifikasjoner:

  • Fagutdanning innen kontor og administrasjon og/eller helsesekretær (autorisert) Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
  • Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy
  • Fordel med erfaring fra datasystemer som Agresso/UBW-HR, HSpro, Profil og Familia
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Gode dokumentasjonskunnskaper,
  • Kunnskap om DigiHelsestasjon og samspillet med HelseNorge er ønskelig
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten
  • Søker må ha erfaring fra arbeid med gravide, barn og familier
  • Søker må ha gode datakunnskaper, og det er en fordel med erfaring med tjenestenes fagverktøyer (HsPro og Profil), telefonsystemet Wave, samt Office-pakken

Personlige egenskaper:

  • Vår nye lønnsarbeider er strukturert, og fortrolig med å jobbe innen satte frister
  • Du er en god formidler, som kan beskrive lønnsarbeid forståelig for ansatte og ledere
  • Må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Vi søker en serviceinnstilt kollega, som trives med å utføre flere oppgaver parallelt
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter overfor barn, ungdom, voksne og kollegaer
  • Fleksibel, engasjert og løsningsorientert innstilling til arbeids- og utviklingsoppgaver er en forutsetning
  • Du må trives med høyt tempo og takle uoversiktlige situasjoner
  • Ansvarsbevisst og pålitelig
  • Selvstendig og strukturert
  • Evne og vilje til å ta initiativ, bidra til endringer og utvikle egen kompetanse i samsvar med avdelingens skiftende behov
  • Bidra positivt til et godt og utviklende arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet, serviceinnstilling og sammensetningen av personalgruppen vil bli særlig vektlagt

Vi tilbyr:

  • God opplæring og oppfølging
  • Lønn etter gjeldene tariff
  • God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Fleksitid
  • Et arbeidsmiljø der vi ønsker og gjøre hverandre gode
  • Opplæring i nødvendig fagsystemer
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4692319
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 05.07.2022