• Company
    Hamarøy kommune
  • Application deadline
    13.04.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    8294, HAMARØY
    HAMARØY
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6099240
  • Look here for other jobs from Hamarøy kommune
Vacancy

Hamarøy kommune

Vi søker en avdelingsleder som vet at gode tjenester starter med god ledelse

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hamarøy kommune søker en avdelingsleder som får det beste ut av sine folk, skaper tillit og god flyt  på arbeidsplassen

Vi blir flere eldre, og behovet for trygg, verdig og god omsorg øker.

Nå trenger vi deg som bryr seg om å skape gode rammer for omsorg og god kvalitet i tjenesten.
Budsjetter, turnusplaner og rapporter er viktig og i sentrum av alt står folkene. De som trenger omsorg og de som gir omsorg.

Vi skal være helt ærlige: Å drive et sykehjem/en institusjon er ingen dans på roser. Det krever tilstedeværelse, ledelse og engasjement. Det må bygges et arbeidsmiljø som får det beste ut av våre folk, som motiverer og som gir våre eldre den omsorgen og de tjenestene de fortjener.

Det er her du kommer inn! 

I løpet av 2025 vil vi innvie to nye omsorgsbygg i kommunen. Disse er lokalisert på Oppeid og Drag. Boligene har tilsammen 36 plasser.

Hva er Hamarøy Bygdeheim?

Jo, dette er ikke «bare» et sykehjem. Her skjer det mye:

  • Observasjonsplass for pasienter fra legevakt
  • Korttidsplasser, avlastning og ordinære sykehjemsplasser
  • Dialyse og dagtilbud
  • Mottak av utskrivningsklare pasienter fra sykehus

Det betyr at vi trenger en leder som har kontroll på mye samtidig. Noen som både ser menneskene og holder styr på økonomi, turnus og drift.

 

Forelsk deg i Hábmer- Hamarøy. Les mer om vår kommune: This is Hamarøy

Kvalifikasjoner:

  • Personal-, fag- og økonomiansvar
  • Utvikling og forbedring. Vi trenger en leder som tenker fremover, ikke bare opprettholder status quo.
  • Jobbe målorientert mot planverk, systematisk kvalitetsarbeid og HMS.
  • Budsjett og ressursforvaltning – Du vet at god økonomistyring betyr bedre tjenester.
  • Turnus og bemanning – Du vet at god planlegging gir bedre omsorg.
  • Lover og forskrifter – Fordi vi driver med mennesker, og vi skal gjøre det skikkelig.

Personlige egenskaper:

Vi vet at gode ledere kommer i mange former, men for å søke denne stillingen må du:

  • Ha ledererfaring – helst fra helse- og omsorgssektoren. Du har ledet folk før, og du vet hva det innebærer.
  • Forståelse for drift – Økonomi, turnus og regelverk er ikke noe du må «sette deg inn i» – det er noe du allerede forstår.
  • Ha relevant helsefaglig utdanning – sykepleier, vernepleier eller annen utdanning innen helse- og omsorg.
  • Være en leder som ser, lytter og bygger kultur – fordi arbeidsmiljø og kvalitet på omsorgen starter på toppen.
  • Gyldig politiattest – Fordi vi jobber med mennesker som trenger trygghet.
  • For å lykkes i rollen er det også avgjørende at du har gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig.

Kommunen er en tospråklig kommune, hvor lulesamisk er et offisielt språk. Dersom det melder seg søkere som behersker lulesamisk skriftlig og muntlig godt, vil det bli tillagt positiv vekt i helhetsbedømmelsen av søkeren.

Vi tilbyr:

  • Ansvar og påvirkningskraft – Du styrer en avdeling hvor du faktisk kan gjøre en forskjell. 
  • En kommune som satser på helse- og omsorgstjenestene – Vi står midt i utvikling, og du blir en del av den.
  • Lønn etter avtale og gjeldende tariffavtale
  • Ledertillegg på kr 15 000,- pr år.
  • Stillingen er unntatt arbeidstidsbestemmelsene i arbeidsmiljøloven. Det gis 10 kompensasjonsfridager pr. år.
  • Meget gode pensjonsordninger via KLP, les mer her
  • Gratis barnehage
  • Avtale om inntil en time fri med lønn pr uke for å gjennomføre fysisk aktivitet fram til 60 år og to timer pr uke fra 60 år og oppover. I de tilfeller at fri til trening ikke kan avtales får arbeidstaker tilbud om dekning av halv treningsavgift.
 

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.   

Vi gjør oppmerksom på at Hábmera suohkan - Hamarøy kommune har offentlige søkerlister, jm Offentlighetsloven §25. Eventuelle ønsker om unntak fra oppføring må begrunnes i søknaden.

Mangfold og inkludering:
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.

 

  • Company
    Hamarøy kommune
  • Application deadline
    13.04.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    8294, HAMARØY
    HAMARØY
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6099240
  • Look here for other jobs from Hamarøy kommune