Detaljer

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Sted:
    TERTNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    TERTNES
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3276184
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vi søker dyktig miljøterapeut til 100% fast stilling

Botjenester Arna og Åsane er samlokalisert og har til sammen 23 bofellesskap, samt ett hjemmeteam for utviklingshemmede. Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte beboer har en aktiv og meningsfull hverdag, hvor trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt. Vi har som målsetting å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte, myndiggjorte medarbeidere. Vi har et godt samarbeid på tvers av bofellesskapene, og gir gode muligheter for personlig og faglig utvikling 

Tertnesflaten bofellesskap ligger på Tertnes. Dette er hjemmene til 8 personer i alderen 25 til 65 år med ulik grad av utviklingshemming og hjelpebehov. Som miljøterapeut i Tertnesflaten vil du inngå i en personalgruppe på ca. 13 årsverk. Personalgruppen er godt sammensatt av personer i alle aldre, og med ulike utdanninger og erfaringer. Vi er gode på å ta i mot studenter, læringer og nye ansatte, og er stolte av vår arbeidsplass.

Nå er vi på jakt etter en dyktig og engasjert kollega, med erfaring fra brukergruppen. Stillingen vi har ledig er en 100% stilling med arbeid i turnus, inkludert langvakter på 12,5 time hver 4. helg. 

Arbeidsoppgaver
  • Målrettet miljøarbeid og oppfølging av beboer i henhold til vedtak.
  • Prosedyrearbeid og koordinerende oppgaver.
  • Kontakt med pårørende, verge og ulike samarbeidspartnere.
  • Veiledning av ansatte.
  • Ansvarsvakt.
  • Legemiddelhåndtering.
  • Deltakelse i arbeidsgruppe med arbeidsoppgaver innen helse- og omsorgstjenesteloven kap 9.
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra avdelingsleder.
Kvalifikasjoner
  • Fortrinnsvis bakgrunn som vernepleier, men sykepleiere, barnevernspedagoger, sosionomer, ergoterapeuter og bachelor i spesialpedagogikk vil også bli vurdert.
  • Gyldig autorisasjon innen ditt fagfelt. 
  • Må ha erfaring fra arbeid med tjenester til utviklingshemmede.
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk.
  • Må ha førerkort kl. B.
  • Gyldig politiattest må framlegges ved ansettelse. 
Personlige egenskaper
  • Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for målgruppen er en forutsetning.
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du må ha evne til å arbeide selvstendig, så vel som i team
  • Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
  • Godt humør
Vi tilbyr
  • Lønn fra kr 410 500 til kr 505 500 i en 100% stilling.
  • Pensjonsordning.
  • Et utfordrende, motivert og godt fag- og arbeidsmiljø.
  • En flat struktur som oppfordrer til innspill og diskusjoner.
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling.