• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    29.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Holmestrand
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3713622
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 09.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Vi søker avdelingsleder til Psykisk helsetjeneste for voksne og BPA.

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker etter deg som vil være med på å videreutvikle fremtidens kommunale helse- og omsorgstjenester i samskaping med brukere og faglig dyktige medarbeidere. Vi kan tilby en spennende og inspirerende lederstilling ved avd. Psykisk helsetjeneste for voksne og BPA.

Virksomhet Psykisk helse og avhengighet består av avd. psykisk helsetjeneste for voksne, Tyribo – botilbud for mennesker med alvorlig psykiske helseutfordringer og BPA – brukerstyrt personlig assistanse. Som avdelingsleder for Psykisk helsetjeneste for voksne har du ansvar for psykisk helsetjeneste for voksne og BPA. Avdelingen ivaretar forebyggende arbeide, behandling og oppfølging individuelt eller i gruppe, digitalt eller ved oppmøte. Avdelingen har et aktivitetstilbud og ivaretar utdeling av LAR medikamenter i samarbeid med spesialisthelsetjenesten. BPA følges opp av en dedikert ansatt i samarbeid med deg som avdelingsleder. Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder og inngår i ledergruppen til virksomheten sammen med avdelingsleder for Tyribo.  

Virksomheten benytter fagsystemene Cosdoc og Gat. Kommunen benytter aktivt 10-faktor medarbeiderundersøkelse.

Kommunens helse- og omsorgstjenester er i endring. Ny informasjons- og kommunikasjonsteknologi og velferdsteknologi vil bli tatt i bruk i tjenestene i langt større grad enn i dag. Holmestrand kommuner har ambisjon om å legge til rette for digitalisering og er i gang med bred implementering av ulike typer velferdsteknologi.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Avdelingsleder har personal-, økonomi-, og fagansvar dvs. ansvar for å lede og utvikle egen avdeling.
  • Drifte avdelingen i henhold til budsjett
  • Sikre god faglig kvalitet på tjenestene
  • Informasjonsansvar
  • Planlegge og tilrettelegge for videreutvikling av våre tjenester
  • Pådriver i innovative prosjekter
  • Bygge felles kultur som sikrer likeverdige tjenester
  • Motivere til læring og fornyelse
  • Se potensialet i den enkelte ansatte, og jobbe aktivt med medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse.

Vi er inne i en tid med endringer. I forbindelse med kommunesammenslåing fra 2020, kan det innebære endringer i ansvarsområde.

Krav til kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig relevant helse og eller sosialfaglig utdanning fra høyskole eller universitet.  
  • Videreutdanning innen ledelse/administrasjon, alternativt ledererfaring
  • Erfaring og kjennskap til kommunal sektor
  • Kunnskap og erfaring med ressursstyring
  • Kjennskap til «sosial samskapende innovasjon» som metode
  • Erfaring fra faget og kjennskap til gjeldende lovverk/veiledere og retningslinjer
  • Erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid er ønskelig
  • God digital kompetanse.
  • Førerkort og bil

 Personlige egenskaper:

  • Du er nytenkende og viser vei
  • Du er tydelig, strukturert, beslutningsdyktig og har god gjennomføringsevne
  • Du har gode kommunikasjons- og samhandlingsevner
  • Du har forståelse for økonomi og rammebetingelser
  • Du har gode strategiske og analytiske egenskaper
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende 100% stilling som avdelingsleder innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse.
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige medarbeidere og kolleger.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.

Lønn i henhold til avtale/tariff. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

 

 

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    29.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Holmestrand
    HOLMESTRAND
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3713622
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 09.04.2021