Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
10.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5859304Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 28.08.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Vernepleier /Sykepleier / Miljøterapeut
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelse og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom faglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Positiv adferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte. EFF har eget veiledningsteam som har i hovedoppgave å veilede ansatte i utførelsen av miljøarbeid og øke fagkompetansen gjennom intern kurspakke til alle nyansatte.
Vi har ledige ledige stillinger i flere avdelinger i EFF, alle med fast ansettelse. Stillingene innebærer turnusarbeid, hver 3. eller 4 helg.
Vi søker etter DEG som er engasjert og kjenner deg igjen i verdier som respekt, trygghet, faglig engasjert, åpenhet, lojalitet og individuell omsorg.
Ble DU nysgjerrig? Da oppfordrer vi DEG til å ta kontakt for ytterligere informasjon om de ulike stillingene/avdelingene som er lokalisert i ulike bydeler i kommunen.
Kvalifikasjoner:
- Du har utdanning som vernepleier /sykepleier med autorisasjon.
- Helse -sosialfaglig høyskoleutdanning kreves for ansettelse som miljøterapeut.
- Du har erfaring med målrettet miljøarbeid, har god fremstillingsevne både skriftlig og muntlig, og har generelt gode digitale ferdigheter.
- Du har kunnskap om og erfaring fra arbeid med utfordrende atferd, og utarbeidelse av Kap.9 vedtak i helse og omsorgtjenesteloven.
- Du har erfaring i å utøve pleie, omsorg og medisinske prosedyrer.
- Det kreves gyldig politiattest før tiltredelse, jfr. Helse -og omsorgstjenesteloven §5-4. Attest kreves kun av søkere som får tilbud om ansettelse og skal derfor ikke legges ved søknaden.
- Det kreves egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
- Du må ha gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig (minimum nivå B1).
- Det er ønskelig med førerkort (manuell gir)
Personlige egenskaper:
Du er faglig engasjert, positiv og setter den enkelte bruker i sentrum. Du har fokus på brukermedvirkning, er ansvarsbevisst, løsningsorientert og fleksibel. Du har gode samarbeidsevner og er bevisst på å være en god rollemodell. Du har evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet i en hektisk hverdag. Du vil ha en viktig rolle i det faglige arbeidet i avdelingen gjennom veiledning og motivasjonsarbeid i personalgruppen. Du har evne og vilje til utviklingsarbeid. Du er tålmodig og trygg i møte med brukere, og har evne til å takle utfordrende adferd dersom det oppstår. Du må kunne glede deg over "de små ting" i hverdagen og ha evne til å skape gode relasjoner.Vi tilbyr:
- Årsturnus - slik at du kan være med å påvirke dine egne vakter og friperioder
- Et hektisk arbeidsmiljø, mye humor og god takhøyde.
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Eget veiledningsteam
- Kompetanseplan "KOMPIS" Intern kurspakke: "kunnskapsbasert miljøterapeutisk arbeid 1 og 2, saksbehandling, Kap 9 vedtak og kurs i forebygging av tvang og makt"
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller, Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
10.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5859304Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 28.08.2024