Ledig stilling

Gjøvik kommune

Vernepleier/Sykepleier/Miljøterapeut 100 % fast st.

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Tilrettelagte tjenester favner ett mangfold av tjenester innenfor mange ulike brukergrupper, og har en solid fagkompetanse med tverrfagelig profil i ledelse og i medarbeidergruppen. Vi vokser i omfang og har for tiden behov for å rekruttere en ny medarbeider med bachelor fra relevant høgskoleutdanning. 

Vi søker deg som ønsker fast jobb, og som er fleksibel med tanke på variasjon i arbeids oppgaver. 

Stillingene tilhører pr tiden en virksomhet som gir tjenester i samlokalisert boliger, til personer med ulike funksjonsnedsettelser i ulik alder. Virskomheten ligger tett på flotte naturomgivelser med mange turmuligheter og ligger i ett trivelig boligområde. Det er kort veg til butikk og kollektiv transport.  

Turnus: Stillingen innehar dag og aftenvakter samt arbeid hver 3 helg. Avdelingen har dispensasjon for 12 timers vakter. 

Arbeidsoppgaver:
  • Du vil være med på å yte bistand, opplæring, veiledning og helsehjelp til personer med ulike og sammensatte behov. 

  • Du vil arbeide med aktiviteter og oppgaver som bidrar til en bedre og aktiv hverdag, med fokus på selvbestemmelse, habilitering og mestring. 

  • Du vil få stor variasjon i arbeidsoppgaver og god mulighet til utvikling.  

  • Samarbeid med kollegaer på jobb og andre hjelpeinstanser.
  • Primær/sekundærkontakt funksjoner. 
  • Utarbeide planverk rundt enkeltbrukere, herunder individuell plan, individuelle målsetting og tiltak. 

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis autorisasjon som vernepleier eller sykepleier.

  • Andre relevante høgskoleutdanninger med bachelor innenfor helse, sosialfag og pedagogikk tas også med i betraktning.  

  • Førerkort klasse B er nødvendig. 

  • Kjennskap til helse- og omsorgslovgivningen, målrettet miljøarbeid, mål og tiltaksarbeid. 

  • Kompetanse i bruk av dataverktøy og journalføring.  

  • Krav om godkjent politiattest. 

Personlige egenskaper: 

  • Du er fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og endringer. 
  • Du har god stressmestring og vet å prioritere mellom oppgaver. 
  • Du har evne til å både jobbe selvstendig og i team. 
  • Du har brukers behov i fokus. 
  • Du bidrar positivt i arbeidsmiljøet og har gode samarbeidsevner i møte med pårørende og andre samarbeidspartnere. 
  • Du viser initiativ og engasjement med hensyn til oppgaver og egen fagutvikling. 

 Vi kan tilby:

  • Ett godt sted å jobbe med hyggelige kollegaer.

  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver. 

  • Ett spennede og godt fagmiljø i stadig utvikling. 

  • Startlønn med 4 års ansiennitet for nyutdannede. 

  • Medlemskap i KLP pensjonsordning med mulighet for gode forsikringsordninger. 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.