• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3972209
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 25.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Vernepleier/miljøterapeut

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du motivert til å utvikle og utføre gode helse- og omsorgstjenester til personer med en funksjonshemming?

Avdeling Bo- og Habiliteringstjenester søker en vernepleier eller miljøterapeut med annen relevant helsefaglig eller pedagogisk utdanning i 100% fast stilling

Helse- og omsorgstjenestene i Rauma består i dag av Koordinerende Enhet, Rauma helsehus, Måndalen omsorgssenter, hjemmebaserte tjenester, dagsenter og bo- og habiliteringstjenester. Helse- og omsorgstjenester omfatter alle aldersgrupper.

I Helse og omsorg arbeider vi for:

-          at den enkelte pasient eller tjenestemottaker gis et helhetlig, koordinert og verdig helse- og omsorgstilbud
-          at tjenestemottakere skal kunne bo lengre hjemme
-          økt innsats på forebygging og rehabilitering
-          innføring av velferdsteknologi
-          sikre kvalitet og likeverdige tjenester
-          tverrfaglig samarbeid og samhandling mellom ulike deltjenester innad i kommune og med spesialisthelsetjenesten
-          tilstrekkelig fagkompetanse i tjenestene

Avdeling Bo- og Habiliteringstjenester gir tjenester til personer med nedsatt funksjonsevne, i samlokaliserte boliger med bemanning og til selvstendig hjemmeboende personer. Vi tilbyr hjelp til personer som har utfordringer med å utføre daglige praktiske og personlige gjøremål. Det kan omfatte bistand til å tilberede måltider, bistand med personlig hygiene, følge til avtaler og aktiviteter eller hjelp til å organisere hverdagen. Mestring, kontinuitet og trygghet er nøkkelord i tjenestetilbudet vårt.

I dag består avdelingen av 3 bofellesskap med omsorgs- og avlastningsboliger (Nesbakken, Romsdalsveien og Storgata) og Spira barneavlastning. Avdelingen er i stadig utvikling blant annet på grunn av vekst i antall tjenestemottakere og omfanget av deres behov. Avdelingen jobber for at hver enkelt person skal få et meningsfylt og verdig liv med mestring og god livskvalitet ut ifra hver enkeltes ressurs og forutsetninger.

Arbeidsoppgaver

Sentrale arbeidsoppgaver til en vernepleier/miljøterapeut i vår avdeling er:

-          Gi praktisk bistand og opplæring til tjenestemottakere
-          Fungere som primær kontakt og koordinator for tjenestemottakere og pårørende
-          Kollegaveiledning i det daglige
-          Utarbeide og evaluere tiltaksplaner
-          Medisinhåndtering
-          Dokumentasjon og internkontroll

I hvert bofellesskap fungerer en miljøterapeut som fagansvarlig med tilleggsoppgaver i forhold til koordinering av oppgaver i det daglige, innleie ved fravær og organisering av fagmøter. I arbeidsplan er det lagt til rette for at fagansvarlig kan utføre disse oppgavene, i samarbeid med avdelingsleder, og blir kompensert med et funksjonstillegg. Bofellesskap Nesbakken har behov for en fagansvarlig. Det blir vurdert om søkere er aktuelle kandidater til denne funksjonen. 

 

Kvalifikasjoner

Vi søker fortrinnsvis en vernepleier med praksiserfaring. Andre med fullført relevant helsefaglig eller pedagogisk utdanning på høyskolenivå er også hjertelig velkommen til å søke. Videreutdanning innen habilitering og miljøarbeid er en pluss.

Vi forventer god forståelse for hva arbeidet med personer med nedsatt funksjonsevne innebærer, og kunnskap om og helst erfaring med forebyggende arbeid rundt tvang og makt (kap. 9 Helse og omsorgstjenesteloven).

Vi søker en medarbeider som:

-          trives å jobbe i team og selvstendig
-          er robust og løsningsorientert
-          tar utgangspunkt i brukernes behov
-          har gode kommunikasjons- og refleksjonsevner
-          ser framover og er utviklingsorientert

Personlig egnethet vektlegges, og referanser fra tidligere arbeidsforhold må oppgis i søknad.
Ved tilbud om ansettelse vil vi kreve politiattest.

Vi forutsetter gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig (kunnskap på nivå B). Det er krav om sertifikat for personbil/B.

Vi ønsker medarbeidere som SER tjenestemottakere og hverandre, og er Samarbeidsvillig, Ekte og Raus. Det forventes at medarbeidere har en positiv og løsningsorientert holdning, og bidrar aktivt i arbeidet til Rauma-innbyggernes beste.

Vi tilbyr

-          Et godt, aktivt og inkluderende fag- og arbeidsmiljø, med tydelig og mestringsorientert ledelse, og interessante og varierte arbeidsoppgaver.

-          En arbeidstidsordning med 14 timersvakter hver 4. helg.

Ansettelse

Lønn etter avtale i forhold til relevant utdanning og praksis. Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, regler og tariffavtaler. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale, samt gode pensjons- og forsikringsordninger.

Søknad sendes: 

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Dette betyr at kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadsskjema vil bli tatt i betraktning ved tilsetting. 

Det er viktig at du tar deg tid til å registerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Du trenger ikke legge ved attester og vitnemål til elektronisk søknad, men vi ber om at disse taes med på evt intervju/ettersendes på forespørsel. 

Lønn-/personaldrift kan kontaktes for rettledning vedr elektronisk søknad, henvendelse pr mail lonn@rauma.kommune.no. Vi kan ikke tildele eller endre på passord, men for øvrige spørsmål er vi behjelpelig med det vi kan. 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere som ønsker unntatt offentlighet på søkerliste eller krever fortrinnsrett må begrunne dette i søknaden. 

Ved ansettelse i stillinger innen helse- og omsorg kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, fremlegges ved tilsetting. Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal derfor ikke legges ved søknaden.

Kontaktpersoner om du vil vite mer om stillingen er:

  • Virksomhetsleder Aktivisering og mestring, Annelies Slabbertje, tlf +47 46935815 eller mail annelies.slabbertje@rauma.kommune.no (tilgjengelig i uke 28, og fra uke 33)
  • Konst. avdelingsleder Bo- og Habiliteringstjenester, Mette Gjerdalen Stangenes, tlf +47 91894028 eller mette.stangenes@rauma.kommune.no (tilgjengelig fra uke 29)
 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3972209
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 25.08.2021