Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Vernepleier i avd. Psykisk helse og avhengighet

Offentlig forvaltning

Seksjon Salerudveien boliger er organisert under Avdeling psykisk helse og avhengighet og er en viktig del
av tjenestetilbudet til mennesker med psykiske helseutfordringer og/eller avhengighetsproblematikk. Vi er et stort hus med 20 leiligheter hvorav én brukerstyrt plass. Vårt tilbud dekker et varierende behov for bistand i egen, bemannet bolig. Vi gir også tilbud om ettervern til personer som har flyttet ut og trenger videre oppfølging. Seksjonen består av 30 årsverk med bred tverrfaglig kompetanse og høy realkompetanse. Vi har en fagleder og fire team med primær- og sekundærkontakter som ledes av hver sin teamkoordinator. Hver uke møtes vi i teammøter og teamkoordinatormøter. Vi jobber Recoveryorientert, som blant annet innebærer brukermedvirkning og tiltak som støtter og bygger mestring på personens vei mot egne mål.  Vi har et bredt fokus på aktiviteter som kan bidra til en meningsfull hverdag og tilfriskning. Eksempler er fysisk aktivitet, musikkgrupper, matgrupper, fellesturer av varierende lengde og varighet, inklusiv hytteturer med overnatting. Vi tilbyr IMR- møter (Illness Management and Recovery) individuelt og i grupper, vi jobber med tilbakemeldinger og vi gir tilbud om nettverksmøter.  Vi er stolt av vår relasjonskompetanse og vi ser hele tiden etter personens indre motivasjon og ressurser.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i vernepleie
  • Relevant videreutdanning og erfaring fra psykisk helsearbeid er en fordel
  • Erfaring med utarbeidelse, oppfølging og evaluering av kartlegging- og handlingsplaner
  • Gode datakunnskaper
  • Gode norskferdigheter muntlig og skriftlig, tilsvarende norskprøve 3
  • Førerkort klasse B
  • Gyldig politiattest må fremlegges før ansettelse

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • Du har et grunnleggende verdiorientert menneskesyn
  • Du har evne til å skape og bidra til et positivt arbeidsmiljø
  • Du er faglig engasjert og inspirerende
  • Du verdsetter andre yrkesgruppers kompetanse og deler din egen
  • Du holder fast ved langsiktige mål og tåler å stå i utfordringene på veien dit
  • Du evner å veilede andre og til å ta imot veiledning
  • Du har evne til etisk refleksjon
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
  • Du er tydelig og robust
  • Du kan arbeide selvstendig og i team
  • Du er fleksibel og løsningsorientert, liker en viss grad av uforutsigbarhet og tar i et tak der det trengs
  • Du er lojal og pliktoppfyllende
  • Du finner muligheter til å være kreativ, motiverende og løsningsorientert

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Mulighet til å kunne bidra til økt livskvalitet hos våre beboere
  • Et levende fagmiljø med trivelige arbeidskollegaer
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid 
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer  

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.