• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5111, BREISTEIN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3261195
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 08.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vi søker dyktig vernepleier til 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Arna og Åsane er samlokalisert og har til sammen 23 bofellesskap, samt ett hjemmeteam for utviklingshemmede. Boligene er varierte med beboere som har ulik grad av hjelpebehov. Boligene innehar forskjellige turnuser med vanlig grunnturnus, 10 timers turnus og langvaktturnus og ligger spredt rundt i hele Arna og Åsane. Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte beboer har en aktiv og meningsfull hverdag, hvor trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt. Vi har som målsetting å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte, myndiggjorte medarbeidere. Vi har et godt samarbeid på tvers av bofellesskapene, og gir gode muligheter for personlig og faglig utvikling.

 

Breistein1 bofellesskap ligger i naturskjønne omgivelser på Breistein. Bofellesskapet er et døgnbemannet bofellesskap for fire personer med ulik grad av utviklingshemming, hjelpebehov og alder. Vi har nå ledig en fulltidsstilling som vernepleier. Stillingen er i turnus med arbeid hver 4.helg, hvor helgevaktene er på 12,5 timer.

Arbeidsoppgaver
  • Legemiddelhåndtering, og tilrettelegging for gode legemiddelrutiner. 
  • Veiledning og opplæring av kollegaer.
  • Omsorg og miljøarbeid i tjenesten til den enkelte bruker. 
  • Observasjon, tilrettelegging, motivering, gjennomføring og evaluering av tiltak tilpasset aktuelle brukere.
  • Tilrettelegging, slik at beboerne kan bruke sine ressurser i hverdagen. 
  • Primærkontaktansvar, tverrfaglig samarbeid med ulike instanser og ansvar for brukerøkonomi. 
  • Utarbeiding og oppfølging av vedtak etter Lov om helse- og omsorgstjenester, kap. 9.
  • Planleggingsoppgaver og tildeling av administrative oppgaver innen IT- systemer som bl.a. RS og Profil.
  • Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra avdelingsleder.
Kvalifikasjoner
  • Gyldig autorisasjon som vernepleier.
  • Førerkort klasse B er ønskelig.
  • Erfaring fra arbeid med brukergruppen vektlegges.
  • Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse.
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått test på B2-nivå tilsvarende Bergenstesten.
Personlige egenskaper
  • Vi legger vekt på personlig egnethet ved ansettelse.
  • Engasjement for brukergruppen er en selvfølge.
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du må kunne arbeide godt selvstendig, men også være teamorientert.
  • Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer.
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes.
Vi tilbyr
  • Varierte arbeidsoppgaver, hvor du får brukt din kompetanse.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Høy etisk standard på tjenestene.
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • Lønn fra kr 410 500 til kr 505 500 i en 100% stilling.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5111, BREISTEIN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3261195
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 08.11.2020