• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5875370
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Vernepleier eller sykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

En du på jakt etter en jobb der du får brukt dine kunnskaper til beste for andre? Er du opptatt av å skape en meningsfull hverdag for mennesker med særskilte behov? Da kan bofellesskapet i Solheimslien 64 være stedet for deg!

Her i Solheimslien 64 gir vi heldøgns omsorgstjenester til personer med varierende funksjonsnivå og bistandsbehov. Arbeidsoppgavene i bofellesskapet er spennende og varierte. Beboernes behov utvikler seg stadig, noe som betyr av vi alltid søker etter ny kunnskap og metoder for å møte disse behovene på best mulig måte. Solheimslien 64 deler leder med Solheimslien 52 og samarbeider tett med hverandre.

Vi søker nå etter en vernepleier eller sykepleier til laget vårt. Ansvarsområdene spenner fra daglige pleie- og omsorgsoppgaver til fagspesifikke oppgaver som legemiddelhåndtering, miljøterapeutisk rettet arbeid og opp mot ulike deler av spesialisthelsetjenesten. Målet er å skape gode og meningsfulle dager for beboerne.  Stillingene har todelt turnus med langvakter hver fjerde helg.

Vårt mål er å være en attraktiv arbeidsplass der arbeidsglede, inspirasjon og motivasjon står sterkt. Vi er en tverrfaglig sammensatt personalgruppe som jobber godt sammen.

Botjenester i Laksevåg er en enhet i Etat for tjenester til utviklingshemmede. Vi har 195 årsverk fordelt på 10 bofellesskap. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming. 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
  • Evne til å jobbe målrettet og selvstendig, samt jobbe i team
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne 
  • Kunnskap om HOL kap. 9
  • Personlig egnethet og interesse for tjenesten
  • Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig, samt gjennom bestått språktest eller B2 test på mellomnivå

Personlige egenskaper:

  • Du må være en god relasjonsbygger og ha god forståelse av relasjonsarbeid
  • Inneha høy etisk bevissthet og arbeidsmoral
  • Du må være tålmodig og kreativ
  • Du må ha et ønske om å gi og ta i mot veiledning 
  • Du må bidra med positivitet, humor og deltagelse i vårt arbeidsmiljø
  • Du må være ansvarsbevisst, selvstendig og ha gjennomføringsevne
  • Du må trives med en aktiv hverdag både innendørs og utendørs 
  • Det er viktig med gode samarbeidsevner
  • Evne til fleksibilitet er viktig for god flyt og trivsel
  • Evne til god kommunikasjon i ulike, tidvis krevende situasjoner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse

Vi tilbyr

  • Et spennende og utviklende arbeidssted med faglige dyktige kollegaer
  • God opplæring og veiledning
  • Godt arbeidsmiljø og en inkluderende kollegagruppe
  • Nærhet til kollektiv transport og gode parkeringsmuligheter samt gangavstand fra sentrum.
  • Årsplan der du selv medvirker fra 2025
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv (IA)-bedrift
  • Lønn etter gjeldende avtale i Bergen kommune
  • Gode pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
  •  Rabatter på treningssenter i Bergen
  • Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener

Vi tilbyr:


 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5875370
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune