• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4138527
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Vernepleier, Åsen bofellesskap

Bergen kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Bergenhus og Årstad gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap og private hjem. Botjenesten består av 23 bofellesskap. Vi har som målsetning å bidra til at den enkelte får muligheten til å leve og bo selvstendig og til å ha en aktiv og meningsfull tilværelse i felleskap med andre. Dette oppnår vi i samarbeid med våre myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere. Vi vektlegger samarbeid mellom tjenestestedene i Botjenester Bergenhus og Årstad.

Åsen bofellesskap ble etablert i 2006. Vi holder til i fine omgivelser på Fantoft med nærhet til bybanen. Vår personalgruppe består av vernepleier, sykepleier, ergoterapeut, helsefagarbeider og assistenter. Vi verdsetter tverrfaglig tilnærming, har utfordrende/utviklende arbeidsoppgaver, og verner om vårt gode arbeidsmiljø! Vi yter heldøgns omsorgstjenester til 5 mennesker med utviklingshemming i en alder mellom 30 -35 år. Beboerne har ulike behov med tanke på bistand i daglige gjøremål og aktiviteter.

Vi trenger deg som har et brennende ønske om å bidra til at våre beboere kan utvikle seg og oppleve mestring i eget liv! Du må ha fokus på selvbestemmelse og brukermedvirkning i møte med våre beboere. Du må være positiv, kreativ og løsningsorientert. Er dette deg? Da vil vi svært gjerne komme i kontakt med deg!

Vi søker vernepleier/ sykepleier i 100% fast stilling.
Turnus med arbeid hver 3. helg.

Arbeidsoppgaver:

Sikre at brukerne får nødvendig hjelp og kvalitativt gode tjenester i henhold til gjeldende lover, avtaler, forskrifter og retningslinjer

Primærkontakt ansvar 

Kontakt/møter med eksterne samarbeidspartnere

Oppfølging og implementering av interne rutiner og retningslinjer

Bistå beboerne i daglige gjøremål/aktiviteter

Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder

Elektronisk rapportering

Økonomiansvar

Legemiddelansvar 

Veiledningsansvar

Kvalifikasjoner:

Autorisert vernepleier / sykepleier

Erfaring med brukergruppen/ multifunksjonshemning en fordel

Gyldig politiattest

Søkere utenfor Norden må kunne dokumentere bestått B2-test eller Bergenstesten

Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse

Førerkort klasse B er en fordel

Personlige egenskaper:

Åpen, lojal og pålitelig

Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Faglig engasjement

Løsningsorientert

Strukturert og tydelig

Bidra til et positivt arbeidsmiljø

Evne til etisk refleksjon

Liker utfordringer

God omstillingsevne

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

Lønn etter tariff

God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.

En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift

Selvstendige arbeidsoppgaver og et godt og inkluderende arbeidsmiljø!

Faglig veiledning

 
  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4138527
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune