Ledig stilling

Lillehammer kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nybu bofellesskap er et bofellesskap for unge voksne med ulike funksjonsnedsettelser. Oktober 24 ble det opprettet en barnebolig og i den forbindelse trenger vi flere ansatte på laget. Barneboligen er tilknyttet bofellesskapet og deler ansatte seg i mellom. Vi er en gjeng som er mye i aktivitet. Bofellesskapet ligger i sentrum av Lillehammer og byr på lett tilgang til turmuligheter og aktiviteter. Er du vår nye uredde og utviklingsorienterte kollega?  Er du vernepleier som brenner for faget ditt? Eller har annen 3 årig helseutdanning  som drømmer om å jobbe tett i team rundt beboerne våre? I Lillehammer kommune jobber alle ansatte i helse- og omsorgsektoren etter visjonen «Mestring hele livet». Dette skal være førende for både tjenestetilbud og tjenesteutførelse.

Vi søker etter en ansatt i 100% stilling. Det er en to-delt turnus med dag og kveld, langvakter lørdag og søndag med helgejobbing hver 4. helg. 

Vi trenger flere kompetente medarbeidere med hjerte for faget - og vil gjerne ha DEG med på laget!

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorutdanning og godkjent autorisasjon som vernepleier i Norge. Annen relevant 3 årig helseutdanning vil også kunne vurderes.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig, for å kunne yte forsvarlig helsehjelp, og dokumentere- og rapportere i de verktøy som Lillehammer kommune benytter.
  • Generelle dataferdigheter, minimum beherske nødvendige dataverktøy etter opplæring.
  • Ha faglig interesse, være ansvarlig, handlekraftig, endrings villig, kommuniserende, motiverende og helhetstenkende.
  • Ønskelig med førerkort klasse B.
  • Erfaring med målrettet miljøarbeid.
  • Vernepleiere og miljøterapeuter er underlagt de forpliktelser og rettigheter som til enhver tid er nedfelt i gjeldende lover og avtaleverk.
  • Yrkesetiske retningslinjer for miljøterapeuter og følger mål, verdier og holdninger som til en hver tid gjelder for tjenesteområdet.
  • Kompetanse innen anvendt atferdsanalyse.
  • Relevant erfaring vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Mestrer å jobbe selvstendig
  • Fleksibel og samarbeidsvillig
  • Liker utfordringer og tar ansvar
  • Bidrar til et godt og humørfylt arbeidsmiljø
  • Pådriver og motivator
  • Kreativ og evne til å finne gode løsninger
  • Personlige egenskaper vil vektlegges
  • Helse til å stå i de oppgavene som stillingen krever

Vi tilbyr:

  • Rom for nytenkning.
  • Individuelt tilpasset opplæring.
  • Egen kontaktperson under opplæringen.
  • Variert arbeidshverdag med mange gode kollegaer som spiller på lag med hverandre.
  • Et utfordrende fagmiljø med fokus på kvalitet og utvikling.
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver der du får god bruk for relasjonskompetanse og fagspesifikk kompetanse.
  • Elektronisk kvalitetsverktøy med avviksbehandling.
  • Være med å videreutvikle nytt fagsystem med spennende muligheter for kartlegging, dokumentering og planlegging.
  • Mulighet for spesialisering etter interesse- og kompetansefelt.
  • Flott natur og mange fritidsmuligheter.
  • Gode kolleger som vil ønske deg varmt velkommen.
  • Ansettelse skjer på de vilkår som til enhver tid gjelder i kommunal sektor.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale, med mulighet for kompetansetillegg for relevant etter/-videreutdanning.

Politiattest kreves ved ansettelse.