Ledig stilling

Kristiansund kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en engasjert og faglig sterk vernepleier som ønsker å gjøre en reell forskjell? Vi søker deg til vårt dedikerte og tverrfaglige team!

Bo og habilitering, pt. ved avdeling Myra har ledig 2x100% faste stillinger som vernepleier, for tiden med arbeidstid i turnus. Vi ser etter vernepleiere som brenner for å bidra til medvirkning, trygghet og mestring for våre tjenestemottakere.

Om avdelingen

Avdeling Myra yter helse- og omsorgstjenester til primært unge voksne som har behov for støtte, veiledning og tilrettelegging i hverdagen. Vi har sju leiligheter fordelt på to nært beliggende boliger, samt at vi tilbyr ambulante tjenester til personer som bor i private boliger. Som vernepleier i avdeling Myra får du hele kommunen som din arbeidsplass!
Vår sammensatte og tverrfaglige personalgruppe, med døgnbemannet base sentralt på St. Hanshaugen, jobber tett sammen for å bistå våre tjenestemottakere med å oppnå mestring, selvstendighet og autonomi.

Om enheten

Bo og habilitering er en enhet i Kristiansund kommune, og er organisert i elleve avdelinger. Enheten yter tjenester til barn og voksne som har behov for støtte og avlastningstiltak, dagtilbud, oppfølging og veiledning i bolig. Som ansatt i bo og habilitering blir du en del av et aktivt fagmiljø. Du får dyktige og positive kolleger som alle jobber for å gi tjenestemottakerne våre gode tjenester. Vi har fokus på aktivitet, livskvalitet og selvbestemmelse. Du vil være en ressursperson i det miljøterapeutiske arbeidet. Enheten skal bidra til at personer med utviklingshemming eller andre utfordringer og deres familier mottar tjenester som gir rom for å leve gode liv i tråd med egne forutsetninger, interesser og behov.

Visjon fag: Det gode liv for deg - livskvalitet gjennom hele livet

Vi tilbyr
  • En arbeidsplass med faglig fokus og mulighet til å påvirke og utvikle tjenesten vi leverer. 
  • Et inkluderende arbeidsmiljø, der vi verdsetter samarbeid, løsninger og dyktighet.
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver som gir deg mulighet til å gjøre en forskjell hver dag.
  • En meningsfylt arbeidshverdag, hvor du kan se resultatene av arbeidet ditt hver dag.
  • Flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer.
  • I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP

Ved interne omrokkeringer vil andre stillinger, muligens ved andre avdelinger og i andre stillingsstørrelser kunne bli ledig.

I disse stillingene gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte vernepleiere i turnusstilling. Vernepleiere som har under 8-års ansiennitet gis tilleggsansiennitet opp til 8 år ved ansettelse. 

Arbeidsområder
  • Sikre faglig forsvarlige tjenester til våre tjenestemottakere i samsvar med gjeldende lov- og avtaleverk.
  • Vurdering, koordinering og oppfølging av vedtak, inkludert vedtak etter kap. 9 i helse- og omsorgstjenesteloven.
  • Ansvar for medikamenthåndtering i henhold til gjeldende prosedyrer og forskrifter.
  • Faglig medansvar for kvaliteten på tjenestene vi leverer.
  • Veilede og inspirere kolleger og studenter.
  • Dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer.
Kvalifikasjonskrav
  • Norsk autorisasjon som vernepleier.
  • Gode ferdigheter i norsk, både skriftlig og muntlig.
  • Gode digitale ferdigheter.
Ønskelige kvalifikasjoner 
  • Erfaring fra miljøarbeid, gjerne med personer som har behov for støtte innen både psykisk helse og håndtering av utfordrende atferd.
  • God kjennskap til kap. 9 i helse- og omsorgstjenesteloven.
  • Kjennskap til velferdsteknologi.
  • Førerkort klasse B.
Vi søker deg som 
  • Er god på relasjonsbygging og har gode samarbeidsevner, og som trives med å jobbe tett med både kolleger og tjenestemottakere.
  • Har interesse, forståelse, ro og trygghet i din tilnærming til andre.
  • Har evnen til å håndtere utfordrende situasjoner med tålmodighet og respekt.
  • Er en pådriver for omstilling og utvikling, og har et ønske om å bidra til kontinuerlig forbedring av tjenesteområdet.
  • Har gode veilednings- og kommunikasjonsferdigheter.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.