• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    09.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1365, BLOMMENHOLM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3905065
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi er et avlastningshjem for familier som har barn med ulike funksjonshemninger i alderen 0 – 18 år. Personalet er tverrfaglig sammensatt. Vi har en betydelig kontaktflate og samarbeider nært med familiene og mange arenaer/instanser rundt det enkelte barn.

Vernepleier skal ivareta brukerne, bidra til mestring og god livskvalitet. Vernepleier skal bidra til fagligutvikling, samt inneha kunnskap og kjennskap til KHOL kap. 9.
Vernepleiestudenter som går siste året på studiet er velkommen til å søke.

Vi søker nå etter en vernepleier til en 100% stilling i todelt turnus med arbeid 3.hver helg fra 01.08.2021.

Vil du vite mer om Solbergveien Avlastningshjem klikk her

Arbeidsoppgaver:

Som vernepleier

  • bidrar du til at brukere får dekket sine behov, og sikrer fokus på målrettet miljøarbeid og helsefag ved tjenestestedet
  • ivaretar du brukerne sine ressurser, samt bidrar til mestring og god livskvalitet 
  • bidrar du med å utarbeide tiltak i journal, prosedyrer og vedtak etter Khol kap. 9 
  • har du ansvar for å holde deg faglig oppdatert til enhver tid
  • har du ansvar for å gi forsvarlig vernepleierfaglig bistand
  • har du ansvar for å sikre brukermedvirkning
  • har du ansvar for veiledning og opplæring av kollegaer, nyansatte, studenter og elever
  • bidrar du aktivt med internkontroll
  • samarbeider du aktivt med pårørende 
  • har du medisinansvar og oppfølging av dokumentasjon
  • skal du delta i møtevirksomhet, tverrfaglig samarbeid og i fagnettverk 
  • bidrar du til å utvikle og opprettholde et faglig miljø på arbeidsplassen 
  • har du ansvarsvakt og kan delegere oppgaver
  • bidrar til et godt og inkluderende arbeidsmiljø

Kvalifikasjoner:

  • Utdannet med norsk autorisasjon. HPR-nr registreres i CV
  • Erfaring fra veiledning, enten på gruppe- eller individnivå 
  • Erfaring med å jobbe med psykisk utviklingshemmede
  • Må være fortrolig med bruk av relevante IT-verktøy
  • Ha kjennskap til relevant lovverk for tjenesteområdet
  • Det stilles krav til bestått norskprøve C1 eller tilsvarende for søkere fra land utenfor Skandinavia

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som

  • har evne til å jobbe selvstendig
  • er god til å veilede faglig
  • har gode kommunikasjonsevner
  • er lærevillig
  • er god på å bygge relasjoner
  • har pågangsmot
  • er strukturert og systematisk
  • er løsningsorientert

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et miljø som krever faglig og personlig integritet
  • Individuelt tilpasset opplæringsplan
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse 

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    09.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1365, BLOMMENHOLM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3905065
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.07.2021