• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5347996
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 07.09.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Veiledere - jobb, aktivitet og levekår

Offentlig forvaltning

Som veileder hos oss vil du ha ansvar for oppfølging av personer som har fått økonomisk sosialhjelp over lengre tid. Du vil samarbeide med dem, slik at de får bistanden de har behov for, trygg økonomi og varig tilknytning til arbeidslivet. Dette krever at du ser muligheter i alle sakene du følger opp.

Teamet med ansvaret for denne målgruppen ved NAV Bjerke søker nå to veiledere. En til fast stilling og en vikar ut 2024, med mulighet for forlengelse.

Teamet er en del av avdeling Jobb, helse og marked og følger opp et svært bredt spekter av tjenestemottakere. Det inngår dermed i et stort tverrfaglig felleskap og har som mål å sørge for at personer med sammensatte levekårsutfordringer får akkurat de tjenestene og rettighetene de har krav på og behov for. Jobbrettet aktivitet og oppfølging mot varig tilknytning til arbeidslivet er kjernen i mandatet ditt, skulle du få denne jobben.


Teamet behandler innkomne søknader om økonomisk sosialhjelp, følger opp dem som mottar ytelsen og lager planer som over tid fører til økonomisk selvstendighet for personene i målgruppen. Riktig kandidat vil kunne skape balansen mellom saksbehandlingen og den kvalitative og oppfølgingen av porteføljen i retning av varig tilknytning til arbeidsmarkedet.


NAV Bjerke er et mellomstort kontor i Oslo-øyemed. Bydel Bjerke er i synlig utvikling, med merkbare demografiske endringer. Samtidig som vi helt klart er en bydel i Groruddalen, blir vi mer og mer av en sentrumsbydel. Hos oss skal brukeren være i fokus. Vi har som ambisjon å gi brukerne våre helhetlig oppfølging, med mål om at de skal leve gode og selvstendige liv. Vi ønsker at du skal være en del av vår utvikling for å stadig yte bedre tjenester. Vi ser etter deg med engasjement for NAVs samfunnsoppdrag. Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Vi er en inkluderende arbeidsplass hvor alle medarbeidere blir verdsatt og respektert for den de er. Så lenge du kjenner deg igjen i annonsen og stillingens oppdrag, oppfordrer vi deg til å søke, uansett hvem du er, uavhengig av nasjonalitet, etnisk opprinnelse, legning, kjønnsidentitet og så videre. Søker du, må det være fordi du ønsker å være med på å bidra til vårt felles mål om å gjøre en positiv forskjell i samfunnet.


Vi utvikler oss i takt med det samfunnet forventer av oss og trenger, slik at andre oppgaver og måter å jobbe på må regnes med.

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

-          Minimum treårig høyere utdanning fra høyskole eller universitet, gjerne innen sosialfaglig retning, helse, samfunnsfag, eller en kombinasjon. Lengre og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
-          Erfaring med veiledning av personer med sammensatt behov for bistand mot arbeid, aktivitet og økonomisk selvstendighet
-          Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer med ulike sosiale og ofte helsemessige utfordringer
-          Kjennskap og interesse for NAVs samfunnsoppdrag
-          God skriftlig og muntlig framstillingsevne. Arbeidsspråket i NAV er norsk
-          God datakunnskap og erfaring med digitale plattformer, samt evne til å sette deg inn i nye digitale verktøy

Det er en fordel at du har:

-          Kjennskap til arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
-          Erfaring innen virkemidler og stønadsordninger i NAV, og øvrig tiltaksapparat

   

Personlige egenskaper:

For å lykkes og trives i denne jobben er det viktig at du:

-          Tar initiativ og er proaktiv
-          Er nysgjerrig og ønsker å identifisere og utnytte potensialet i menneskers evne til å stå i jobb eller være i annen aktivitet
-          Samarbeider og samhandler godt med kolleger, brukere og samarbeidspartnere
-          Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer
-          Har en positiv og løsningsorientert innstilling som vil bidra til å videreutvikle arbeidsmiljøet på en god måte

Vi tilbyr:

-          Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling
-          En mangfoldig og utviklende arbeidsplass
-          Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
-          Du vil være med på å påvirke utviklingen av våre tjenester
-          Fleksibel arbeidstid og mulighet for trening eller annen helsefremmende aktivitet i arbeidstiden
-          Lønn i henhold til Oslo kommunes regulativ, per i dag i lønnsramme 2206, fra lønnstrinn 33 (kr 556 800) til lønnstrinn 42 (kr 649 400), avhengig av ansiennitet – med stillingskode sosialkonsulent  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5347996
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 07.09.2023