• Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    10.02.2023
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4967079
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 21.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tynset kommune

Veileder ved NAV Nord-Østerdal - 100 % vikarstilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingen:
NAV Nord-Østerdal har ledig vikariat i 100 % stilling som veileder i 6 måneders varighet med mulighet for forlengelse.  Tilsetting så snart som mulig.

Har du gode kommunikasjonsevner, pågangsmot og har tro på den enkeltes ressurser? Da kan du være den vi leter etter.

Om tjenesteområdet:
NAV Nord-Østerdal er et vertskommunesamarbeid for kommunene Tynset, Tolga, Rendalen, Alvdal og Folldal. Hovedkontoret er på Tynset, men oppgavene er knyttet til alle kontorene i vertskommunesamarbeidet. Det må påregnes noe reising.

Arbeidsoppgaver:
- Helhetlig oppfølging og veiledning av arbeidssøkere og brukere med fokus på arbeid, mestring og inkludering i arbeidslivet
- Kartlegge og avklare brukernes ressurser samt motivere for arbeid og aktivitet
- Vurdere brukers oppfølgingsbehov og eventuelle behov for tiltak
- Anvende relevant regelverk i veiledning og saksbehandling
- Behandle saker etter sosialtjenesteloven
- Oppfølging av og samarbeid med næringslivet i regionen og andre eksterne samarbeidspartnere
- Være en bidragsyter til godt arbeidsmiljø

Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes etter NAV-kontorets behov.

Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- Minimum treårig relevant utdannelse fra høgskole eller universitet, manglende utdanning kan i noen grad kompenseres med relevant erfaring
- God og relevant veiledningskompetanse
- God kunnskap om offentlig forvaltning og relevant lovverk
- Gode samarbeidsevner
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- Generelt gode datakunnskaper og evne til raskt å sette deg inn i nye datasystemer
- Søker må ha førerkort kl. B

Vi ønsker at du har:
- Kunnskap om kommunal og statlig virksomhet
- Kjennskap til og interesse for lokalt og regionalt arbeidsmarked
- Engasjement for samfunnsoppdraget til NAV

Personlige egenskaper:
- Evne til å skape tillit, bygge gode relasjoner og samarbeide godt både internt og eksternt
- Evne til å motivere brukere, kollegaer og bygge fellesskap
- Tørre å utfordre, stille krav, motivere og støtte dine brukere
- Gode evner til å prioritere i en hektisk arbeidshverdag
- Være initiativrik og ha god gjennomføringsevne
- Evne til strategisk og helhetlig tenkning

Personlige egenskaper og egnethet vil bli betydelig vektlagt.

Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kolleger
- Lønn etter tariff og avtaleverk
- Gode pensjons- og forsikringsvilkår

NAV er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke stillingen uansett alder, kjønn, eventuell funksjonsnedsettelse, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste,  dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

  • Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    10.02.2023
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4967079
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 21.01.2023