• Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2023
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5448661
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 15.11.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tynset kommune

Veileder ved NAV Nord-Østerdal - 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingen
NAV Nord-Østerdal har ledig fast 100 % stilling som veileder fra 01.01.2024.

Om tjenesteområdet
NAV Nord-Østerdal er et vertskommunesamarbeid for kommunene Tynset, Tolga, Rendalen, Alvdal og Folldal. Hovedkontoret er på Tynset, men oppgavene er knyttet til alle kommunene i vertskommunesamarbeidet. Det må påregnes noe reising.

Samfunnsoppdraget til NAV er å hjelpe flest mulig inn i aktivitet og arbeid. Vår visjon er Vi gir mennesker muligheter. Prioriterte grupper er bl.a. unge under 30 år, og flykninger utenfor EØS.

Arbeidsoppgaver
- Oppfølging av NAV sine brukere med mål om arbeid og/eller utdanning
- Kartlegge og avklare brukernes ressurser og motivere for arbeid og aktivitet
- Behovs -og arbeidsevnevurdering etter NAV-loven § 14a
- Anvende relevant regelverk i veiledning og saksbehandling
- Behandle saker etter sosialtjenesteloven
- Samarbeide og finne gode løsninger med kollegaer, arbeidsgivere, helsevesen og andre aktører
- Ettersom NAV er i stadig utvikling og endring, kan andre arbeidsoppgaver bli aktuelle.

Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum treårig relevant utdannelse fra høgskole eller universitet, manglende utdanning kan i noen grad kompenseres med relevant erfaring
- God og relevant veiledningskompetanse
- God kunnskap om offentlig forvaltning og relevant lovverk
- Gode samarbeidsevner
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter og gode IKT-kunnskaper
- Søker må ha førerkort kl. B

Det er ønskelig, men ikke et krav at du har:
- Erfaring med arbeidsrettet brukeroppfølging i NAV
- Erfaring fra arbeid med flyktninger
- Erfaring med å jobbe tverrfaglig  
- Kjennskap til og interesse for lokalt og regionalt arbeidsmarked

Personlige egenskaper
- Evne til å skape tillit, bygge gode relasjoner og samarbeide godt både internt og eksternt
- Evne til å motivere brukere, kollegaer og bygge fellesskap
- Tørre å utfordre, stille krav, motivere og støtte dine brukere
- Ha god gjennomføringsevne  
- Kan håndtere uforutsigbarhet i et hektisk miljø

Personlige egenskaper og egnethet vil bli betydelig vektlagt.

Vi tilbyr
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kolleger
- Lønn etter tariff og avtaleverk
- Gode pensjons- og forsikringsvilkår

NAV er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke stillingen uansett alder, kjønn, eventuell funksjonsnedsettelse, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste,  dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

  • Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2023
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5448661
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
  • Oppdatert 15.11.2023