• Company
    Skatteetaten
  • Application deadline
    06.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    9405, HARSTAD
    HARSTAD
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5885985
  • Look here for other jobs from Skatteetaten
  • Updated 18.09.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Skatteetaten

Veileder - servicemenneske i førstelinje med teft for klar kommunikasjon (midlertidig)

Direktorater og tilsynsorgan

Er du god på kundebehandling, og synes at brukerne bør få løst problemene sine ved første kontakt?

Vår førstelinje er selve hjertet i Skatteetaten, og vi skal nå styrke den med tre midlertidige stillinger som veileder ved skattekontoret i Harstad. Stillingens varighet er seks måneder fra oppstartsdato. Vi ser etter engasjerte og serviceinnstilte personer som ønsker å skape gode brukeropplevelser, og som er komfortable med å bruke teknologi i arbeidshverdagen.

Skattekontoret i Harstad er et kontor med rundt 30 medarbeidere som jobber innenfor ulike fagområder. Vi har et godt arbeidsmiljø. Vi har kontorer i Harstad sentrum, hvor vi har tilgang til treningsrom/garderober og sykkelparkering.

Vårt mål er at brukerne skal få hjelp til å løse problemet sitt når de tar kontakt med oss, slik at de kan handle riktig også i stressende situasjoner. Derfor er denne jobben ekstremt viktig for oss! Det å kommunisere tydelig og forståelig, og at du er et servicemenneske, er helt grunnleggende viktig for å lykkes i denne jobben.

Hvis dette høres spennende ut, vil vi gjerne høre fra deg! Søk gjerne på stillingen, eller ta kontakt med kontaktperson.

Kvalifikasjoner:

Du må ha

  • relevant utdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK- direktoratet
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • gode digitale ferdigheter, særlig system- og navigeringskompetanse er viktig i denne jobben

I tillegg er det fordel å ha erfaring fra relevant veiledningsarbeid, særlig innenfor komplekse tjenester.

Personlige egenskaper:

Vi trenger deg som

  • liker å jobbe med mennesker og yte god service ved å ha brukerens behov i sentrum
  • er omgjengelig i møte med andre, er fleksibel i arbeidshverdagen og bistår der det trengs
  • kan sette deg inn i nye og kompliserte regelverk
  • evner å veilede tydelig og enkelt slik at bruker forstår

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene i tilknytning til arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som førstekonsulent eller rådgiver, med en årslønn mellom 530 000 og 650 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid. 


Verdt å merke seg før du søker

  • Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi ber om at du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester..
  • Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
  • Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
  • Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
  • Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
 

  • Company
    Skatteetaten
  • Application deadline
    06.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    9405, HARSTAD
    HARSTAD
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5885985
  • Look here for other jobs from Skatteetaten
  • Updated 18.09.2024