Bedrift
Sortland kommuneSøknadsfrist
10.07.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
BachelorArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8400, SORTLAND
SORTLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5781285Se her for andre jobber fra Sortland kommune
- Oppdatert 13.06.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sortland kommune
Veileder/saksbehandler 100% fast stilling
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Midt i Vesterålen finner du Sortland, en by med et optimistisk næringsliv. Som handelssentrum for hele regionen, kan du nyte godt av servicetilbud og fasiliteter som kan måle seg med utvalget i større byer. Med det spenstige utvalget av kultur-, idretts og fritidsaktiviteter, vil du garantert finne noe som passer deg, liten og stor. Full barnehagedekning og et godt tilbud i videregående skole gjør livet enklere. Byen er omkranset av den vakre og ville vesterålsnaturen, en oase for alle typer friluftsliv, fra nærhet til marka til spektakulære opplevelser til fjells og i havgapet. Sortland kommune har ca.1000 ansatte og er Vesterålens største arbeidsplass. Vil du vite mer om Sortland, se vår hjemmeside www.sortland.kommune.no eller ta kontakt med oss.
Vi søker
Veileder/saksbehandler 100% fast stilling
Om arbeidsplassen
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss.
Om stillingen
Avdeling for individoppfølging har ledig 100 % fast stilling med snarlig tiltredelse.
Avdeling for individoppfølging trenger en veileder/saksbehandler som skal jobbe med sosiale tjenester i NAV. Arbeidet er preget av selvstendig jobbing sammen med et engasjert fag-team som jobber med saksbehandling og oppfølging i henhold til NAV loven og lov om sosiale tjenester. Du vil få både utfordrende og givende oppgaver.
Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:
- Helhetlig kartlegging og avklaring av personer som trenger bistand fra NAV
- Saksbehandling primært etter sosialtjenesteloven og anvendelse av annet relevant regelverk
- Veiledning og motivering mot arbeid og aktivitet
- Tett samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Gi råd og veiledning i forhold til økonomi.
Kvalifikasjonskrav:
- Fullført utdanning tilsvarende bachelor, fortrinnsvis med sosialfaglig utdanning.
- Påbegynt sosialfaglig utdanning kan vurderes. Det vil hovedsakelig forutsettes krav om fullført bachelor innen normert tid.
- Lang og relevant arbeidserfaring fra NAV kan i særlige tilfeller vil kunne veie opp mot formell utdanning
- Gode digitale ferdigheter
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig, minimum B2
- God veiledning og relasjonskompetanse
Vi ønsker at du har:
- Førerkort klasse B
- Kjennskap til NAV og offentlig forvaltning
- Erfaring med minoritetsspråklige
- Erfaring med saksbehandling
Personlige egenskaper:
- Gode evner til å stå i tette relasjoner i møte med brukere i vanskelige livssituasjoner
- Har troen på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer kan få og beholde jobb
- Evne til å finne fleksible og gode løsninger i dialog med den enkelte
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og takle høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet.
- Gode samarbeidsevner
Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver, samt personlig egnethet og omstillingsevne vil bli tillagt stor vekt
Nav er i stadig utvikling, noe som betyr at det må påregnes endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Nødvendig opplæring, veiledning og faglig utvikling
- Gunstige pensjonsordninger
- Lønn i h.h.t. gjeldene avtaleverk
- Fleksitidsordning
Kontaktperson:
Marit Rusten, tlf: +47 41656331
epost: marit.rusten@nav.no
Tilsettingsvilkår
Søkere som mener å ha fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden
Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger. Ved tilsetting i skole, barnehage og arbeid med psykisk utviklingshemmede, må det leveres politiattest ikke eldre enn 3 måneder.
Sortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Vi ber om at søknadstekst fylles ut.
Ved behov for hjelp med registrering og utfylling av søknad, ta kontakt med vår HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00 eller e-post: HR@sortland.kommune.no
Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søknadsprosessen. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Velkommen som søker!
Bedrift
Sortland kommuneSøknadsfrist
10.07.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
BachelorArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8400, SORTLAND
SORTLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5781285Se her for andre jobber fra Sortland kommune
- Oppdatert 13.06.2024