• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    04.06.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Ønskelig
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1755161
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 14.05.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Veileder Nav Halden

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Beskrivelse av arbeidssted:

Er du så heldig å få jobb i NAV-Halden vil du få kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt. Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap.

NAV´s visjon er å gi mennesker muligheter. Alle våre medarbeidere skal være tydelig i møte med bruker. Vi skal være Tilstede og Løsningsdyktig.  Vi skal møte våre brukere og medarbeidere med Åpenhet, Tillit, Respekt og Redelighet

NAV Halden har ansvar for statlige og kommunale oppgaver innen arbeids- og velferdstjenester til Halden kommunes innbyggere. NAV Halden er et kontor med ca. 70 ansatte, fordelt på 4 avdelinger. I tillegg har også enheten statlige oppgaver fra NAV- Aremark .

Fast 100% stilling som veileder.

Den faste stillingen er for tiden organisert  i Marked og ungdomsavdelingen og er ledig fra 1.8.2019

Som veileder i Marked og ungdomsavdelingen skal du bistår personer under 30 år med å komme i arbeid og/eller utdanning. Oppfølgingen skjer uavhengig av ytelse, og arbeidet vil bestå av både veiledningsoppgaver og forvaltningsoppgaver i en hektisk hverdag med fokus på muligheter.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Veiledning og oppfølging av ungdom under 30 år, både individuelt og i gruppe
  • Saksbehandle og fortløpende vurdere rettigheter opp mot relevant lovverk
  • Sørge for oppdaterte og arbeidsfokuserte aktivitetsplaner og foreta arbeidsevnevurderinger
  • Avklare brukers situasjon, veilede samt vurdere bruk av tiltak og virkemidler for å komme i arbeid
  • Samarbeid med arbeidsgivere, oppfølging av eksisterende arbeidsforhold og etablering av nye

 

Ønskede kvalifikasjoner og utdanning:

  • Minst 3-årig universitets- eller høyskoleutdanning. Relevant erfaring vil kunne      kompensere for dette kravet
  • Veiledningskompetanse - inkludert gruppeveiledning
  • Gode pedagogiske ferdigheter

 

Personlige egenskaper: 

  • Høy arbeidskapasitet og du må like å jobbe i et arbeidsmiljø med mangfoldige og krevende oppgaver.
  • Resultatorientert
    • Omsette mål og strategi til aktiviteter og handling. Gjennomføringsevne og leverer resultater. Skaper resultater via samhandling.
  • Relasjonsbyggende
    • Skape gode relasjoner intern og eksternt, ha gode kommunikasjonsevner. Være lojal til beslutninger. Du må være tydelig og saklig. Vise respekt, anerkjenner mangfold og er aktiv inkluderende. Trygg engasjert og tillitsskapende
  • Innovativ
    • Produserer nye ideer og løsninger; er utradisjonell og en forkjemper for endring og nye tilnærmingsområder. Handler på eget initiativ, får ting til å skje og aksepterer ansvar for resultater.
  • Nettverksbygging
    • Bygger nyttige nettverk og er i stand til å bruke dem for å nå mål

 

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegerPliktig medlemskap i gjeldende pensjonskasse
  • NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert      funksjonsevne. Vi gjør oppmerksom på at informasjon om nedsatt funksjonsevne, vil bli brukt i statistikkformål.

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn i henhold til lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    04.06.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Ønskelig
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1755161
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 14.05.2019