• Bedrift
    Våler kommune
  • Søknadsfrist
    15.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1592, VÅLER I ØSTFOLD
    VÅLER (VIKEN)
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5897237
  • Se her for andre jobber fra Våler kommune
Ledig stilling

Våler kommune

Veileder med forvaltningskompetanse

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig 2 vikariater med mulighet for forlengelse

Om NAV: 

NAV (Arbeids- og velferdsforvaltningen) er en av Norges største offentlige etater og har ansvar for en rekke velferdsordninger og tjenester som skal bidra til sosial og økonomisk trygghet. Vi jobber for at flere skal være i arbeid og aktivitet, og for å sikre at de som trenger det, får den støtten de har krav på.

Om stillingen:

Vi søker nå en engasjert og strukturert veileder med solid forvaltningskompetanse til vårt team. Som veileder i NAV vil du spille en nøkkelrolle i å gi våre brukere den hjelpen de trenger for å komme i arbeid, aktivitet, eller for å motta de ytelsene de har rett på. Du vil være en viktig del av vårt arbeid for å sikre god oppfølging, saksbehandling, og veiledning. Stillingens innhold /oppgaver kan endre seg basert på kontorets utvikling og endringsbehov.

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling av ulike ytelser og stønader etter gjeldende lovverk.
  • Veiledning av brukere i forhold til arbeidsmarkedstiltak, stønader, og tjenester.
  • Tverrfaglig samarbeid med andre avdelinger, eksterne aktører, og fagpersoner.
  • Utforme vedtak og beslutninger i tråd med forvaltningsrettslige prinsipper.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning, gjerne innen jus, samfunnsfag, økonomi eller sosialfaglig
  • Erfaring fra saksbehandling og/eller veiledning i offentlig sektor.
  • God kjennskap til relevant lovverk og forvaltningsrettslige prinsipper.
  • Evne til å jobbe strukturert og målrettet, med fokus på kvalitet og effektivitet.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig.
  • Erfaring med digitale verktøy og systemer som brukes i offentlig forvaltning.

Personlige egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt og har et oppriktig ønske om å hjelpe andre.
  • Du er nøyaktig, pliktoppfyllende, og har et godt øye for detaljer.
  • Du har god evne til å sette deg inn i komplekse problemstillinger og finne gode løsninger.
  • Du er samarbeidsvillig og trives med å jobbe i team.
  • Du evner å reflektere sosialfaglig

Vi tilbyr:

  • En utfordrende og meningsfull jobb i et fremoverlent NAV kontor
  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving.
  • Et inkluderende og støttende arbeidsmiljø.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale .

NAV er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Våler kommune benytter elektronisk søknadsprosess og ber om at søknad sendes elektronisk via ledige stillinger på våre hjemmesider.   

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere i utgangpunktet vil få sitt navn offentligjort i kommunens postjournal og på den offentlige søkerlisten. Ved ønske om å unntas offentligheten må begrunnelse oppgis, og ønske om unntak vil bli vurdert ut fra hvert enkelt tilfelle. 

 

 

  • Bedrift
    Våler kommune
  • Søknadsfrist
    15.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1592, VÅLER I ØSTFOLD
    VÅLER (VIKEN)
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5897237
  • Se her for andre jobber fra Våler kommune