• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    11.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5094716
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 27.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Veileder i barneverntjenestens ressursteam

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten søker etter veileder til vårt ressursteam. Teamet består av tre stillinger og teamleder.

Teamet jobber etter bestilling fra barneverntjenesten med barn i alderen 0-25 år og deres familier.

De ansatte har ulik helse- sosial og pedagogisk utdanning. Vi har i teamet ulike tilleggsutdanninger, sertifiseringer og veiledningsmetoder. 

Vi har et godt og raust arbeidsmiljø og jobber aktivt for å opprettholde dette.

Barneverntjenesten er organisert under Familiens hus sammen med helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barnehagehelsetjeneste, psykisk helse- og familietjeneste, Home-start og åpen barnehage. Familiens hus legger stor vekt på samarbeid og kompetanse- og erfaringsutveksling på tvers av tjenestene. Vi driver felles kompetanseutvikling i tillegg til internt i barneverntjenesten. 

Barneverntjenesten etterlever Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet.

Kvalifikasjoner:

  • Barnevernpedagog, sosionom eller annen relevant universitet- eller høyskoleutdanning
  • Ønskelig med relevant videreutdanning innen veiledningsfeltet
  • Veiledningskompetanse og bred erfaring med veiledning fortrinnsvis innen barnevernfeltet
  • Det er ønskelig med PMTO
  • God digital kompetanse
  • God kjennskap til Lov om barneverntjenester, samt aktuelle forskrifter og retningslinjer for barneverntjenestens arbeid
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Sertifikat på personbil
  • Personlig egnethet vektlegges

Politiattest ikke eldre enn 3 måneder må leveres før tiltredelse.

Personlige egenskaper:

  • Du må være god på relasjonsbygging og tverrfaglig samarbeid
  • Du må kunne jobbe selvstendig, men også fungere godt i team
  • Du må ha stor arbeidskapasitet og du trives med et høyt arbeidstempo
  • Du må kunne jobbe analytisk, strukturert og nøyaktig, samt kunne dokumentere resultater etter gitte mål
  • Du må ha godt evne, vilje og pågangsmot til å drive endringsarbeid

Vi tilbyr:

  • Intern oppfølging og veiledning
  • Et team som jobber med utvikling på barnevernsfeltet og samarbeider på tvers med andre instanser
  • Et faglig spennende miljø i utvikling og gode kollegaer
  • Lønn etter hovedtariffavtale
  • Flekstidsordning. Det må påregnes å jobbe noe kveldstid
  • Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring
  • Bedriftshelsetjeneste

Minst to referanser fra dine to siste arbeidsplasser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    11.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5094716
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 27.03.2023