• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    19.02.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5567359
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 06.02.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Veileder - avklaring, kartlegging, råd og veiledning

Offentlig forvaltning

Er du motivert for å være med på å løse et viktig samfunnsoppdrag? Vil du hjelpe oss med å sørge for at Bydel Bjerkes innbyggere får akkurat de tjenestene de har behov for, uavhengig av hvilke utfordringer de måtte ha? Er du en person med pågangsmot og engasjement, som ønsker å gjøre en forskjell for andre mennesker? Hvis du også trives i hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver, vel da kan du være kollegaen vi ønsker oss! Team Avklaring, som denne stillingen per tiden er organisert i, består av i alt 5 veiledere og en teamkoordinator.  Teamet er en del av avdelingen Jobb, helse og marked. Relasjons- og veiledningskompetanse, loven om sosiale tjenester og NAV loven er våre verktøyer når vi skal utforme tjenester i samspill med innbyggerne.

Vi har nå en ledig fast stilling i dette teamet.

NAV Bjerke er et mellomstort kontor i Oslo øyemed. Bydel Bjerke er i synlig utvikling, med merkbare demografiske endringer. Samtidig som vi helt klart er en bydel i Groruddalen, blir vi mer og mer en sentrumsbydel. Hos oss skal brukeren være i fokus. Vi har som ambisjon å gi brukere helhetlig oppfølging, med mål om å leve gode og selvstendige liv. Vi ønsker at du skal være en del av vår utvikling for å stadig yte bedre tjenester.  

Vi ser etter deg med engasjement for NAVs samfunnsoppdrag. Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Vi er en inkluderende arbeidsplass hvor alle medarbeidere blir verdsatt og respektert for den de er. Så lenge du kjenner deg igjen i annonsen og stillingens oppdrag, oppfordrer vi deg til å søke, uansett hvem du er, uavhengig av nasjonalitet, etnisk opprinnelse, seksuell legning, kjønnsidentitet og så videre. Søker du, må det være fordi du ønsker å være med på å bidra til vårt felles mål om å gjøre en positiv forskjell i samfunnet.  

Kvalifikasjoner:

Du må ha:
-          Minimum treårig høyere utdanning fra høyskole eller universitet, fortrinnsvis innen sosialt arbeid, eller/ og juridiske fag. Lengre og relevant erfaring kan i særskilte tilfeller kompensere for utdanningskravet
-          Erfaring med veiledning av personer med sammensatt behov for bistand mot arbeid, aktivitet og økonomisk selvstendighet
-          Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer med ulike sosiale og ofte helsemessige utfordringer
-          Kjennskap og interesse for NAVs samfunnsoppdrag
-          God skriftlig og muntlig framstillingsevne. Arbeidsspråket i NAV er norsk
-          God datakunnskap og erfaring med digitale plattformer, samt evne til å sette deg inn i nye digitale verktøy

Det er en fordel at du har:

 

-          Erfaring med saksbehandling etter lov om sosiale tjenester 
-          Kjennskap til arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering 
-          Erfaring innen virkemidler og stønadsordninger i NAV, og øvrig tiltaksapparat 

 

Personlige egenskaper:

For å lykkes og trives i denne jobben er det viktig at du:
-          Tar initiativ og er proaktiv
-          Er nysgjerrig og ønsker å identifisere og utnytte potensialet i menneskers evne til å stå i jobb eller være i annen aktivitet
-          Samarbeider og samhandler godt med kolleger, brukere og samarbeidspartnere
-          Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer
-          Du er selvstendig, strukturert og god på selvledelse

 

Vi tilbyr:

          Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling
-          En mangfoldig og utviklende arbeidsplass
-          Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
-          Du vil være med på å påvirke utviklingen av våre tjenester
-          Fleksibel arbeidstid og mulighet for trening eller annen helsefremmende aktivitet i arbeidstiden
-          Lønn i henhold til Oslo kommunes regulativ, per i dag i lønnsramme 2206, fra lønnstrinn 33 (kr 556 800) til lønnstrinn 42 (kr 649 400), avhengig av                     ansiennitet – med stillingskode sosialkonsulent  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    19.02.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5567359
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 06.02.2024