• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6169110
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker nye veiledere!

Barne- og familieenheten ved avdeling tiltak arbeider i hovedsak med endrings- og utviklingstiltak for barn, ungdom og deres familier. Avdeling tiltak er 1 av 4 avdelinger som ligger under barnevern i  Barne- og familieenheten. Avdelingen består av 24 ansatte med 1 avdelingsleder, 3 fagledere og 20 veiledere. Avdelingen er delt inn i 3 team som jobber i bestemte aldersgrupper, småbarnsteam, grunnskole- og ungdom. Vi har nå en ledig fast stilling i ungdomsteamet, og 2 ledige vikariater til øvrige team.

Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedback Informerte Tjenester). Vi har et godt arbeidsmiljø og fokus på faglig utvikling. Vi søker deg som har erfaring og kompetanse på området, og som har lyst til å bli med på laget vårt!

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høgskole- eller universitetsutdanning som barnevernspedagog, sosionom, vernepleier (annen pedagogisk utdanning kan vurderes).
  • Krav om veilederkompetanse i form av videreutdanning, master eller sertifisering i metodikk som eksempelvis TINT, Duå m.m. Arbeidserfaring innen direkte foreldreveiledning kan vurderes som formell kompetanse.
  • Krav om erfaring med samarbeid med barn og unge
  • Ønskelig med erfaring fra barnevern
  • For den faste stillingen stilles det krav om erfaring og kompetanse innen samarbeid med ungdom
  • Ønskelig med erfaring med journalføring og skriftlig planverk

 

  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud og før tiltredelse
  • Førerkort klasse B

 

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).

Personlige egenskaper:

    Vi søker deg som:

    • Er fleksibel, endringsvillig og trives i en hverdag som kan være uforutsigbar med varierte arbeidsoppgaver
    • Liker å jobbe målrettet
    • Trives med til tider høyt arbeidstempo, og innehar gode samarbeidsevner
    • Har faglig trygghet og evner å ta gode, faglige vurderinger fortløpende
    • Liker å jobbe selvstendig, systematisk og strukturert i tillegg til å fungere godt i team

    Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.

    Vi tilbyr:

    • Faglige utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø
    • En organisasjon og fagfelt i kontinuerlig utvikling med stort fokus på samarbeid med barn og unge
    • Hjem-jobb-hjem avtale
    • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
    • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
    • Gode pensjons- og forsikringsordninger
    • Fleksitid med kjernetid mellom 0900 - 1400
     

    • Bedrift
      Sandnes kommune
    • Søknadsfrist
      28.04.2025
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      4307, SANDNES
      SANDNES
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      6169110
    • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune