Företag
Trondheim KommuneAnsökningstiden
16.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
7037, TRONDHEIM
TRONDHEIM
Antal befattningar
1Karriere-kod
5042871Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
- Uppdaterad 02.03.2023
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Trondheim Kommune
Veileder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Lerkendal har ledig to faste 100 prosent stillinger som veileder. Stillingene er for tiden tillagt Sosialfaglig avdeling.
NAV Lerkendal er ett av to NAV-kontor i Trondheim og har ca. 210 årsverk med statlige og kommunalt ansatte. NAV sine overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. For å nå dette målet skal vi bygge en sterk og mangfoldig organisasjon, finne bedre måter å jobbe på og utvikle nye tjenester for brukerne. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver, og gode karrieremuligheter i en organisasjon med svært viktig samfunnsoppdrag. NAV har i partnerskap mellom stat og kommune etablert NAV-kontor over hele landet.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling i henhold til Lov om sosiale tjenester i NAV
- Avklaring, kartlegging, veiledning og oppfølging av brukere i ulike livsfaser med ulike livsutfordringer. Den som får jobben vil få ansvar for en brukerportefølje, og koordineringsansvar rundt disse.
- Veiledning og bistand til våre brukere og samarbeidspartnere i besøkssenteret og på telefon.
- Gi råd og veiledning i forhold til velferdsytelsene, spesielt med tanke på Lov om sosiale tjenester i NAV.
- Råd og veiledning i hverdagsøkonomi
- Gi råd og veiledning internt i kontoret i forhold til ulike fagtema
- Boligsosialt arbeid
- Delta i/initiere til eksterne møter med samarbeidspartnere, helsevesen og andre
Kvalifikasjoner:
- 3-årig høyskoleutdanning
- Erfaring fra saksbehandling innen offentlig forvaltning
- God kjennskap til Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen er en forutsetning
- Det vil videre bli lagt vekt på veilednings- og rådgivingskompetanse.
- Økonomisk forståelse
Personlige egenskaper:
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Må tåle å jobbe mye foran skjerm. Må kunne jobbe i åpent landskap.
- Erfaring fra de aktuelle arbeidsområdene, kjennskap til NAV sine mål, intensjoner og verdier vil bli vektlagt.
- Må takle å stå i utfordrende situasjoner ad hoc og over tid
- Brukerorientert
- Modig, ansvarsbevisst og fleksibel
- Tålmodig, empatisk, bry seg om andre!
- Tydelig
- Gode samarbeidsegenskaper
- Tåle å jobbe innenfor arbeidsfrister
- Generelt gode datakunnskaper, og evne til raskt å sette seg inn i nye datasystemer
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte oppgaver i nær kontakt med brukere, næringsliv og andre samarbeidspartnere.
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Et aktivt, utviklende og engasjerende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Företag
Trondheim KommuneAnsökningstiden
16.03.2023Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
7037, TRONDHEIM
TRONDHEIM
Antal befattningar
1Karriere-kod
5042871Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
- Uppdaterad 02.03.2023