Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Veileder 50% - Saksbehandler 50%

Offentlig forvaltning

NAV Tønsberg søker etter fremoverlent medarbeider som viser engasjement, arbeidsglede og lyst til å jobbe med viktige og givende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø.

Er du en person som kan være tydelig og direkte? Har du tro på den enkeltes ressurser? Liker du en arbeidshverdag hvor oppgavene er i stadig endring? Vi er over 100 engasjerte medarbeidere som ønsker deg som vår nye kollega. Vil du være med i laget?

NAV Tønsberg søker deg som brenner for å jobbe med brukere og forebygge utenforskap. Du er selvstendig samtidig som du er opptatt av å være en god lagspiller og flink til å samarbeide. Du er fleksibel på den måten at du raskt kan snu deg og ta andre arbeidsoppgaver. Du må like å ha mange baller i luften, samtidig som du evner å jobbe målrettet, strukturert og systematisk.

I NAV Tønsberg er vi opptatt av å formidle et jobbmestrende perspektiv i møte med våre brukere og jobber for at arbeid, utdanning eller aktivitet er en av de viktigste faktorene for å opprettholde god helse og ha et godt liv. Som veileder og saksbehandler av søknader økonomisk sosialhjelp, vil du være en del av tverrfaglig arbeid hvor veiledningen vi gir skal støtte brukerne våre til å selv være aktiv, ta egne valg og bli motivert til egen endringsprosess.

Arbeidsoppgaver:

• Oppfølging av personer som trenger bistand for å komme i ordinært arbeid
• Kartlegge arbeidssøkeres arbeids- og inntektsevne
• Henvise arbeidssøkere til hensiktsmessige tiltak som styrker den enkeltes mulighet for lønnet arbeid
• Holde deg oppdatert på arbeidsmarkedet
• Samarbeid med arbeidsgivere og andre eksterne samarbeidspartnere
• Saksbehandle og forvalte lovverk knyttet til NAVs ytelser
• Gi økonomisk råd og veiledning
• Samarbeide på tvers i kontoret og team, hvor man deler kunnskap og erfaring, samt samhandling om oppgaveløsning

NAV Tønsberg er i stadig endring og du må påregne endring i hvordan arbeidsoppgaver løses og må påregne nye arbeidsoppgaver.

Kvalifikasjoner:

• Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Lang relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet. Bachelor innen sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag, psykologi, veiledning, personal og ledelse er en fordel.
• God forståelse for NAVs samfunnsoppdrag
• Gode digitale ferdigheter
• Veiledningserfaring fra jobb eller utdanning
• Førerkort klasse B

• Ønskelig med relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere eller annet brukerrettet oppfølgingsarbeid i prosessen mot jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen
• Ønskelig med god lovforståelse og erfaring med forvaltning av lovverk
• Ønskelig med god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
• Ønskelig med kjennskap til muligheter innen arbeid og utdanning

Personlige egenskaper:
Vi søker deg som

• Har gode relasjonelle ferdigheter
• Er entusiastisk
• Er strukturert og effektiv
• Har stor arbeidskapasitet og trives med å jobbe i en hektisk hverdag
• Er selvstendig og beslutningsdyktig
• Er endringsvillig og tar ansvar for egen læring

Vi kan tilby:

• Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
• Har fleksibel arbeidstid og et godt sosialt miljø
• Har god pensjonsordning (fra lønnen trekkes 2%)
• Lønn etter gjeldende avtaler – høyskolestigen

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost