• Bedrift
    Elverum kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2406, ELVERUM
    ELVERUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4954479
  • Se her for andre jobber fra Elverum kommune
  • Oppdatert 13.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Elverum kommune

Veileder

Offentlig forvaltning

NAV Elverum har ansvar for statlige og kommunale oppgaver innen Arbeids-og velferdsforvaltningens tjenester til Elverum kommunes ca 21.500 innbyggere.

Som arbeidstager i NAV Elverum kan du, ved å bidra med din kompetanse, bli en del av et stort og sammensatt fagmiljø med gode kolleger.
NAV Elverum er organisert i 3 avdelinger, avdelingene jobber tverrfaglig med alle kommunale og statlige oppgaver, delt mellom brukere over og under 30 år.

Organisasjonskulturen er preget av åpenhet, trygghet og mangfold, og vi arbeider for at både ledere og medarbeidere skal få brukt sin kompetanse, kreativitet og engasjement i en viktig og meningsfull arbeidshverdag. Det er høyt under taket hos oss og nye ideer blir positivt mottatt, vurdert og behandlet på en konstruktiv måte.

Vi søker en veileder i Oppfølgingsavdelingen som i dag består av 14 medarbeidere. Stillingen innebærer en egen portefølje av brukere som gis veiledning og oppfølging samt avklarer langtidsmottakere  av sosialhjelp til arbeid og eller rett ytelse.

Arbeidsoppgaver:

  • Avklare rettigheter for langtidsmottakere av sosialhjelp.
  • Etablere en plan for kandidatene for videre prosess.
  • Arbeidsrettet brukeroppfølging.
  • Oppsøkende arbeid. Etablere og følge opp relasjoner med eksterne og interne samarbeidspartnere.
  • Helhetlig oppfølging med utgangspunkt i den enkeltes behov.

Kvalifikasjoner:

Følgende kvalifikasjoner kreves;

  • Minimum 3- årig høyskole, fortrinnsvis innen helse/sosialfag, eller pedagogisk utdanning.
  • Særskilt relevant arbeidserfaring kan kompensere for noe av utdanningskravet.
  • Erfaring i bruk av IKT som arbeidsverktøy, samt god evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer.
  • Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig norsk.

Det er ønskelig med:

  • Arbeidsmarkedskompetanse- god kjennskap til arbeidsmarkedet.
  • Erfaring fra veiledning og arbeidsrettet oppfølging av brukere.
  • Erfaring fra arbeid i NAV.
     

Personlige egenskaper:

  • Evne til å motivere og skape gode relasjoner.
  • Evne til å se muligheter og ha gode samarbeidsevner.
  • Evne til å være en initiativtaker.
  • Evne til å jobbe målrettet, nøyaktig og effektivt.
  • Evne til å vise faglig engasjement og dele kunnskap. Positiv innstilling og gode serviceholdninger

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Lønns og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lov, forskrifter og avtaler
  • Et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø med visjonen:
  • "Vi skal ha et arbeidsmiljø som jeg vil savne hvis jeg er fraværende fra jobben samtidig som mine kolleger vil savne meg!" 
 

  • Bedrift
    Elverum kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2406, ELVERUM
    ELVERUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4954479
  • Se her for andre jobber fra Elverum kommune
  • Oppdatert 13.01.2023