• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4704146
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Årstad sosialtjeneste har ledig faste stillinger som veileder og et vikariat med varighet på ett år. 
 
 
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har NAV Årstad rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig forbedring og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  

Arbeidsoppgaver:

Sosialtjenesten i NAV er et av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet.

Sosialtjenesten ved NAV Årstad er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering og Mottak og Avklaring. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt. Arbeidet kan innebære oppfølging av brukere i grupper og vakter i kontorets publikumsmottak.

 

NAV Årstad har også et pilotprosjekt: Mulighetssenteret. Ansatte i Mulighetssenteret følger i pilotperioden opp brukere under 30 år i både statlige og kommunale tjenester i NAV. For rette søkere kan det være aktuelt med ansettelse i Mulighetssenteret. 

 

NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.


Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosialt arbeid. 
  • Ved særlig relevant arbeidserfaring kan andre utdannelser på bachelornivå vurderes
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid eller praksis i NAV / sosialtjenesten.
  • Ønskelig med erfaring med kartlegging, arbeidsrettet oppfølging og forvaltningsarbeid
  • Kjennskap til relevant lovverk i NAV
  • God kunnskap om relasjonsbygging
  • Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
  • Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig
  • Krav om politiattest 

Personlige egenskaper:

  • Endringsvillig
  • Ansvarsbevisst
  • Strukturert
  • Kunne jobbe selvstendig
  • Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
  • Ha gode kommunikasjonsevner
  • Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
  • Må trives i et aktivt og travelt miljø
  • Like varierte utfordringer
  • Gode samarbeidsevner
  • Bidra til et positivt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

  • Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
  • Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
  • Spennende og meningsfylte oppgaver
  • En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
  • Fleksibel arbeidstid
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4704146
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 19.07.2022