Bedrift
Nannestad kommuneSøknadsfrist
07.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2030, NANNESTAD
NANNESTAD
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4235452Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
- Oppdatert 23.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nannestad kommune
Veileder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Nannestad Gjerdrum er organisert med leder og to avdelinger og består av nær 40 ansatte, etablert i lyse og trivelige lokaler i Nannestad sentrum. NAV Nannestad Gjerdrum søker ny medarbeider (kommunal ansettelse) som veileder hos oss i avdeling Skaffe arbeid.
Arbeidsoppgaver:
- Arbeidsrettet oppfølging og veiledning av personer som har behov for bistand til å komme i/beholde arbeid
- Saksbehandling i alle NAV sine systemer for å bistå brukere til å komme i arbeid/aktivitet
- Kartlegge arbeidsevne og utarbeide aktivitetsplan i samarbeid med bruker
- Aktiv bruk av NAV sine tiltak og virkemidler i oppfølgingen
- Informere, motivere og bistå til deltakelse i arbeid og aktivitet
- Kunne gi råd og veiledning om privatøkonomi
- Ansvar for tett og koordinert oppfølging av egen brukerportefølje
- Det kreves gode samarbeidsevner med 1. og 2. linjetjenester. Det er særlig viktig å etablere et godt samarbeid med arbeidsgivere, leger, spesialisthelsetjenesten og øvrige kommunale og statlige aktører
- Tverrfaglig arbeid i team for å gi våre brukere best mulig helhetlig oppfølging
- Lede og gjennomføre samarbeidsmøter
- NAV er en organisasjon i stadig utvikling, og endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig sosialfaglig- eller annen relevant utdanning fra høgskole eller universitet
- Ønskelig med erfaring fra saksbehandling og kjennskap til offentlig forvaltning
- Gode digitale ferdigheter, og evne til å tilegne seg ny datakompetanse raskt
- God økonomisk forståelse
- Veiledningskompetanse
- Beherske norsk, skriftlig og muntlig, samt kunne kommunisere på engelsk
- Førerkort klasse B og disponere egen bil
Personlige egenskaper:
For å jobbe i NAV vil personlig egnethet, holdninger og motivasjon for stillingen bli tungt vektlagt. Vi mener
derfor at du må:
- ha engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag og ha troen på at alle har en plass i arbeidslivet
- være god til å bygge relasjoner som skaper motivasjon og mestringsfølelse hos andre
- ha evne til å motivere brukere til deltagelse i arbeid og aktivitet
- ha gode samarbeidsevner samt være robust, utadvendt, fleksibel og serviceinnstilt
- ha evne til å arbeide selvstendig, målrettet, effektivt og strukturert i en hektisk hverdag
- være en god kollega som bidrar til et godt arbeidsmiljø og som deler av din kompetanse
- ha gode kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig
Vi tilbyr:
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Samarbeid med faglig dyktige kolleger
- Tilgang til tjenestebil
- Stillingen avlønnes i samsvar med hovedtariffavtalen
- Gode pensjonsordninger
Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn. Aktuelle søkere må påregne innkalling til intervju. Ved tilsetting vektlegges det generelle kvalifikasjonsprinsipper, dvs. utdanning, praksis og skikkethet for stillingen. Kopier av attester og vitnemål må vedlegges søknaden i webcruiter. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25
Bedrift
Nannestad kommuneSøknadsfrist
07.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2030, NANNESTAD
NANNESTAD
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4235452Se her for andre jobber fra Nannestad kommune
- Oppdatert 23.11.2021