Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Østre Toten kommune

Veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

 

Arbeidssted: 

NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen ) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.

NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger..

Fakta om stillingen: 

Stillingen har hovedansvar for arbeidsrettet brukeroppfølging. P.t er arbeidsområdet innenfor sykefraværsoppfølging og for brukere i arbeidsavklaring med mål om å beholde arbeid.

Motiveres du av å jobbe med mennesker og endring, er dette jobben for deg. Vi ser etter deg som ønsker å jobbe med mennesker og vil være med på å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi trenger dyktige kollegaer som ønsker å være med å utvikle våre tjenester. Vi holder til i trivelige lokaler i Rådhuset på Lena. Du får 27 dyktige kollegaer som er faglig dyktige og dedikerte.

NAV-kontoret yter tjenester til Østre Toten kommune med ca 15 000 innbyggere, og samarbeider med andre kommuner i regionen om tjenester. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

Arbeidsoppgaver:

Kartlegging av brukeres behov (gjennomføre behovs- og arbeidsevnevurderinger)
Oppfølging mot arbeid
Veilede og saksbehandle innenfor aktuelle lovverk
Utstrakt samarbeid med kollegaer, gjeldsrådgivere, arbeidsgivere, leger, behandlere, barneverntjeneste og øvrig samarbeidspartnere
Støtte sykmeldte og andre brukere i endringsprosesser
Delta aktivt i forbedringsarbeid og kollegaveiledning

NAV er i løpende endring, og det må påregnes justering av arbeidsoppgaver.
Ved intern omrokkering kan det bli aktuelt med andre arbeidsområder.

Kvalifikasjoner:

Minimum bachelor fra høyskole eller universitet innen helse eller sosialfag.
Erfaring fra motivasjons-, veilednings- eller endringsarbeid
God muntlig og skriftlig formidlingsevne
Har forståelse for NAV sitt viktige samfunnsoppdrag
Erfaring fra sykefraværsoppfølging er en fordel

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Egenskaper:

Du er flink med folk og bygger relasjoner.
Du har stor arbeidskapasitet og tar selvstendig ansvar innenfor ditt arbeidsfelt.
Du er strukturert, fleksibel og effektiv.
Du er positiv og evner å se løsninger fremfor begrensninger.
Du er nysgjerrig og har fokus på utvikling.
Du har godt humør og ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø.
Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

Arbeid i et team
Spennende, meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver.
Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
Godt arbeidsmiljø og gode arbeids- og velferdsordninger.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.