• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    02.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3284114
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 18.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Veileder 100 % midlertidig stilling NAV Gjøvik

Offentlig forvaltning

Som følge av Covid-19 pandemien har NAV Gjøvik fått prosjektmidler til å styrke kapasiteten midlertidig. Vi har derfor behov for en dyktig veileder som ønsker å være med å løse vårt samfunnsoppdrag. Varighet er i første omgang 1 år (med mulighet for forlengelse). 

Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker som er i en krevende situasjon og trenger bistandVil du bidra til at flere mennesker skal få muligheter i arbeidslivetEr du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer eget liv?  Er du en god person å ha med seg i denne prosessen? Da kan du være den vi ser etter. 

 NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver. 

NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger 

Arbeidsoppgaver:
  • Kartlegge og avklare individuelle oppfølgingsbehov etter gjeldende lover og regler.  

  • Sammen med arbeidssøker kartlegge ressurser, kompetanse og se nye muligheter på arbeidsmarkedet Veiledning, oppfølging og bistand til personer som står utenfor arbeidsmarkedet - også til de som er sykemeldte eller opplever sosiale problemer. 

  • Motivere arbeidssøker til å holde høyt tempo i jobbsøking. 

  • Informere om inntektssikring ved behovog gi økonomisk råd og veiledning.  

  • Hyppig kontakt og dialog med brukere og samarbeidsparter via møter, telefonsamtaler og digitale verktøy. 

  • Diverse saksbehandling. 

  • Ha hyppig kontakt med arbeidsgivere som har behov for arbeidskraft. 

  • Endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene. 

Kvalifikasjoner: 

Vi ser etter deg som har

  • Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Bachelor innen sosialfag, pedagogikk, psykologiveiledning og arbeidsinkludering er svært relevante, men også annen bachelor kan gi ønskede kvalifikasjoner.  

  • Spesielt relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet.  

  • Ferdigheter i å bruke digitale verktøy i arbeidet og har kjennskap til Office365.

  • Veiledningskompetanse, og relevant erfaring fra veiledning og brukeroppfølging. 

  • Gode norskkunnskaperDersom du har annet morsmål enn norsk, må du inneha språkferdigheter tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål. 

  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne.

Det er ønskelig at du har 

  • Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen. 

  • Interesse for arbeidsmarkedet og arbeidsmarkedets behov. 

  • Erfaring med å jobbe tverrfaglig.

Personlige egenskaper 

  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. 

  • Du klarer å tilpasse seg raskt og effektivt for å nå organisasjonens mål. 

  • Du evner å være positiv og entusiastisk selv i vanskelige situasjoner.

  • Du tar raskt til deg ny kunnskap og tar ansvar for egen læring.

  •  Personlige egenskaper vil bli sterkt vektlagt. 
Vi kan tilby:
  • Mulighet til å skaffe seg nyttig kompetanse som kan være relevant for jobbkarrieren.  

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. 

  • Aktive og engasjerte kollegaer 

  • Trivelig og hektisk arbeidsmiljø med mulighet for fleksitid. 

  • For stillingen gjelder kommunale tilsettingsvilkår og pensjonsordning i KLP 

 Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. 

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    02.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3284114
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 18.11.2020