• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    15.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4975128
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 26.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skatteetaten

Vær et steg foran de skattekriminelle

Direktorater og tilsynsorgan

Er du en forretningsutvikler med formell kompetanse innenfor samfunnsøkonomi og/eller digitalisering? Har du erfaring med utvikling av digitale løsninger i større organisasjoner i samarbeid med eksterne samarbeidspartnere?

Hos oss vil du bli en del av et høyt presterende og landsdekkende fagmiljø med hovedbase på Hamar, som har ansvar for forebygging av arbeidslivskriminalitet over hele Norge. Du vil jobbe sammen med dyktige kolleger over hele landet med flerfaglig kompetanse fra blant annet samfunnsvitenskap, revisjon, jus, kommunikasjon og økonomi. Arbeidet er teamorganisert og vi samarbeider på tvers av divisjoner, seksjoner og grupper i Skatteetaten for å oppnå målene våre. Vi har også et fortløpende samarbeid med over 70 av Skatteetatens prioriterte medspillere i samfunnet. Vi leder Skatteetatens forebyggende innsats mot arbeidslivskriminalitet og samarbeider blant annet med Norges største oppdragsgivere og hovedentreprenører, med Norges største kommuner og fylkeskommuner, med arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjoner, og med andre prioriterte medspillere i samfunnet. Bli med på laget! 

Vi ser etter en forretningsutvikler som kan identifisere, bearbeide og gjøre utviklingsmuligheter til virkelighet sammen med interne og eksterne interessenter. Du vil jobbe i skjæringspunktet mellom prosesser, teknologi og regelverk, og du har sannsynligvis erfaring med prosjektledelse og digitaliseringsprosjekter fra store virksomheter, enten som konsulent, fagperson eller som leder.

Kvalifikasjoner:

  • du har relevant høyere utdanning på masternivå, f.eks. innen teknologi, juss, eller samfunnsøkonomi. Lengre relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning.
  • innsikt eller erfaring med å utnytte potensialet i tilgjengelige datakilder for å forenkle og digitalisere arbeidsprosesser
  • erfaring med prosess-, produkt- eller prosjektledelse
  • innsikt i metodisk tilnærming til brukerorientert og tverrfaglig utvikling

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Utenlandske utdanninger må være godkjent av NOKUT.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er engasjert, nysgjerrig på ny kunnskap og tar initiativ for å forenkle arbeidsprosesser. Du har gode evner til samarbeid og samspill.
Du arbeider effektivt, strukturert og selvstendig, med stor gjennomføringsevne. Du har gode analytiske ferdigheter og kan sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger. 

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som Rådgiver med en årslønn mellom kr 550 000 - 750.000, eller som Seniorrådgiver med en årslønn mellom kr 600 000 - 800.000, avhengig av kvalifikasjonene dine. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Divisjon Innsats har ansvar for skatte- og avgiftsområder som krever ekstra oppfølging for å sikre god etterlevelse. Det omfatter områder med både stor kompleksitet og høyere risiko for feil og skatteunndragelse. Divisjonen har ansvar for å følge opp etatens arbeid med å bekjempe og forebygge arbeidslivskriminalitet. Innsats skal også sikre skattegrunnlaget ved internasjonale transaksjoner. Divisjonen består av rundt 1 500 årsverk.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    15.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4975128
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 26.01.2023