Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Utfordrende og meningsfulle oppgaver i skjæringspunktet IKT og helse

Offentlig forvaltning

IKT er en svært viktig innsatsfaktor i Helse Sør-Øst og leverandørene som benyttes spiller en avgjørende rolle. Mer effektiv bruk av leverandører er på den strategiske agendaen til Sykehuspartner HF og avdeling Leverandørhåndtering har en nøkkelrolle i dette arbeidet.

Vi trenger nå ny medarbeider til seksjonen for Leverandøravtaler og Anskaffelser, som er en av to seksjoner under Leverandørhåndtering. Seksjonen har som hovedoppgave å forvalte leverandøravtalene som Sykehuspartner har inngått og som underbygger foretakets tjenesteproduksjon for Helse Sør-Øst. Spend på avtalene er i størrelsesorden 3 milliarder NOK pr år, fordelt på hundrevis av avtaler. Du vil få gode muligheter til å utvikle deg faglig gjennom ulike prosjekter og leveranser.

    Kvalifikasjoner:

    • Høyere utdanning (økonomi, juridisk, IKT)
    • Erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser, helst innen IKT 
    • Erfaring fra og interesse for tilbuds- og avtalearbeid, inkludert prising, evalueringsmodeller og kontraktsforhandlinger
    • Det er en fordel med prosjektledererfaring, og kjennskap til smidig metodikk
    • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
    • Kjennskap til  LOA/FOA er en fordel

    Personlige egenskaper:

    • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samtidig som du trives med å arbeide selvstendig
    • Løsningsorientert, analytisk og strukturert
    • Initiativrik og faglig engasjert med kommersiell teft og god teknologiforståelse
    • Personlig egnethet og egenmotivasjon vil bli vektlagt

    Vi tilbyr:

    Hos oss blir du en del av et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Vi tilbyr fleksibel arbeidstidsordning, med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor. Lønn er etter avtale og du får gode forsikrings- og pensjonsvilkår. Det er gode muligheter for et balansert jobb-fritidsliv med 37,5 timer arbeidsuke og overtidsordning.