Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Trives du med spennende og varierte arbeidsoppgaver? Brenner du for HR faget generelt og HMS spesielt? Da er det deg vi er på jakt etter! 

Offentlig forvaltning

Vi søker etter en dyktig HMS-rådgiver til vårt team, og vi ser etter en medarbeider som er faglig sterk og serviceinnstilt!

Her vil du få mulighet til å være med på å påvirke ansattes hverdag gjennom et godt og systematisk HMS arbeid, i et engasjert fagmiljø!

Stillingen er plassert i HMS og HR-støtte avdeling, som er en del av stabsenheten HR. Avdeling består av tolv medarbeidere, hvorav to HMS-rådgivere. I tillegg har den enkelte divisjon/klinikk ved Ahus, sin egen HMS/kvalitetsrådgiver, som er naturlige samarbeidspartnere.  Avdelingen har systemansvar for helse, miljø og sikkerhet på Ahus.
Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn

 

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle, iverksette og koordinere foretakets HMS-systemer, herunder blant annet stoffkartotek og handlingsplansystem
  • Gjennomføre og veilede i risikovurderinger
  • Lede og delta i HMS-revisjoner (som revisjonsleder og/eller fagrevisor)
  • Bistå i arbeidet med avvik og avvikssystem (rapportering, analyse og systemoppfølging av uønskede hendelser)
  • Bistå ved, og oppfølging av, eksterne tilsyn
  • Forberede saker til foretakets ledergruppe, foretaks-AMU og sykehusets styre
  • Bistå ved indikator-, analyse- og rapportarbeid innen HMS
  • Bidra til god HMS-kompetanse gjennom opplæringsaktiviteter knyttet til HMS og forbedringsarbeid, herunder lede og koordinere interne HMS-kurs
  • Bidra til tverrfaglig problemløsning og kontinuerlig forbedring internt i foretaket
  • Utarbeide, revidere og kvalitetssikre HMS-prosedyrer
  • Gi råd og bistand i spørsmål vedr. HMS
  • Sekretær for AKAN-utvalget
  • Generell rådgivning til ledere innen HR feltet, som sykefravær, konflikthåndtering mm.
  • HR-kundesenter

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på minimum høyskole- bachelornivå, samt erfaring fra HMS-relaterte oppgaver og god organisasjonsforståelse
  • Erfaring med risikovurderinger, revisjonsarbeid og tilsyn er et krav
  • Gode kunnskaper om arbeidsmiljøloven og den øvrige HMS-lovgivningen i Norge er ønskelig
  • Relevant erfaring fra helseforetak eller andre store organisasjoner er ønskelig
  • Kjennskap til prosedyre-, registrerings- og rapportsystemet EQS eller erfaring fra tilsvarende system er ønskelig
  • Gode IKT ferdigheter.
  • Mangel på formalkompetanse kan kompenseres med minimum 5 års relevant erfaring.  

Personlige egenskaper:

  • Du er god til å formulere deg både skriftlig og muntlig, og er grundig og trygg i dine vurderinger.
  • Du er initiativrik og har et sterkt ønske om å være med å bidra til gode resultater, utvikling og vekst.
  • Du er selvstendig og strukturert.
  • Du har gode samarbeidsevner.
  • Du håndterer hektiske perioder og tidvis korte tidsfrister. 

Vi tilbyr:

  • Stort faglig miljø med engasjerte og høyt kvalifiserte medarbeidere
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Sentral beliggenhet
  • Gode velferdstilbud for ansatte
  • Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud    
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag