Ledig stilling

Nittedal kommune

To fastlegevikarer til Mo kommunale legekontor

Offentlig forvaltning

Ønsker du å prøve deg  som fastlegevikar med fast lønn på et superhyggelig legekontor? Begge våre to fastleger på Mo kommunale legekontor trenger vikar etter nyttår. Den ene skal ha permisjon 11-12 måneder fra 1. februar 2025, den andre et halvt år fra 1. mars 2025.  Listelengdene er hver på 800.

Deltidsstilling er aktuelt spesielt i det lengste vikariatet (to 50 % stillinger). Vi ber deg som søker presisere hvilken stilling og hvilken stillingsprosent du søker.

Legekontoret ligger i lokalene til legevakten på Rådstua,  sentralt i Nittedal kommune, nabokommune til Oslo.  Fastlegekontoret og legevakten har felles personalgruppe, i hovedsak sykepleiere. Kontoret er godt utstyrt.  Det er et hyggelig arbeidsmiljø,  med godt samarbeid mellom leger og medarbeidere.  Her vil du trives!  Journalsystem er CGM. 

Kommunen har 19 dyktige fastleger, samt to LIS 1 leger.  Legene skryter av samarbeidet både leger imellom og med det øvrige kommunale tjenesteapparatet.  Kommunen er godkjent som utdanningsinstitusjon og gir mulighet for ALIS avtale. 

Søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig godt, og det legges stor vekt på personlig egnethet.

Begge fastlegene har har ansvar for helseundersøkelser av flyktninger, i nært samarbeid med migrasjonshelsesykepleiere. Denne delen av arbeidet er estimert til cirka en halv dag i uka per fastlege. Vi har satt av en dag i uka til administrativt arbeid/veiledningsgruppe/veiledning. Kommunen har egne leger til sykehjem og helsestasjon og skolehelsetjeneste. Det er pliktig deltakelse i legevaktsordningen i Nittedal kommune. Vaktbelastningen er for tiden liten, da det er andre leger som i hovedsak bemanner legevakten utenom normal arbeidstid.  Fastlegene i kommunen deler på å ha beredskapsvakt på dagtid. 

I tråd med bestemmelsene i Helsepersonelloven § 20a første ledd må ny lege legge fram politiattest ikke eldre enn tre måneder ved tiltredelse. Kun søknader via Webcruiter blir vurdert.

 

Kvalifikasjoner:

  • Faglig kompetent og ønske om faglig utvikling
  • Gode samarbeidsevner  
  • Gode digitale ferdigheter
  • Gjennomført LIS 1
  • Spesialist i allmennmedisin eller under spesialisering
  • Erfaring fra allmennmedisin vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og positiv 
  • Ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø på legekontoret  
  • Ønske om å å bidra i samarbeid på ulike nivåer i kommunen
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

 
  • Spennende jobb i hyggelig arbeidsmiljø
  • ALIS-avtale med veileder i kommunen
  • Samarbeid i en kommune som verdsetter fastlegenes viktige rolle i primærhelsetjenesten

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.