• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    31.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4140968
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 01.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Tjenesteutvikler rekruttering

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst på en sentral og utfordrende rolle innen rekruttering og kompetanseutvikling? Vil du være med å legge rammene for at den riktige og beste kompetansen blir rekruttert for å løse Trondheim kommune sine nåværende og framtidige oppgaver?

Ved Personaltjenesten, Avdeling for rekruttering og kompetanse, er det ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver innen området tjenesteutvikling rekruttering.

Oppgavene som tilligger stillingen er knyttet til kommunens strategiske arbeid med rekruttering, med utgangspunkt i kommunens arbeidsgiverpolitiske plattform om å tenke modig, utfordre åpent og handle kompetent. I arbeidet med å legge til rette for godt lederskap og medarbeiderskap for å nå, og opprettholde denne målsetningen, søker vi etter en dyktig og engasjert kollega.

Trondheim kommune har som et av sine hovedmål å være en attraktiv arbeidsgiver. Kommunen har behov for et stort spekter av fagkompetanse og deltar i en tøff konkurranse om arbeidskraften innenfor flere fagområder. Vi må ha et fokus på mangfold og inkludering for å nå våre mål, all tilgjengelig arbeidskraft må aktiveres for å møte framtidens ressursbehov. I arbeidet med å kvalitetssikre og effektivisere våre rekrutteringsprosesser har vi fokus på digitalisering og det å nyttiggjøre oss teknologiske framskritt. 

Vi har høye ambisjoner innenfor rekrutteringsområdet på vegne av hele organisasjonen. Vi er på utkikk etter deg som kan gå foran og ta ansvar for å utvikle vårt rekrutteringskonsept. Du skal bygge lederkompetanse i rekruttering, sette fagområdet i en strategisk sammenheng for å nå kommunens mål, bygge konsepter som er innovative for å sikre og beholde de beste kandidatene, samt være en aktiv rådgiver til rekrutteringsprosessene ute i organisasjonen. 

Personaltjenesten er en intern utviklings- og støttetjeneste for kommunens ledelse. Enheten er kommunens kompetansesenter for alle tjenester innen HR-området, herunder rekruttering, kompetanseutvikling, leder- og medarbeiderutvikling, konflikthåndtering, sykefraværsarbeid og arbeidsrettslige spørsmål. Vi tilbyr systemstøtte for rekruttering, onboarding, medarbeideroppfølging, kompetanseheving og kvalitetssikring.  Enheten er også kommunens opplæringskontor for våre omlag 400 lærlinger, og rekrutterer lærlinger i tolv ulike fag.

Personaltjenesten har 46 medarbeidere fordelt på  følgende tre avdelinger:

  • Avdeling for rekruttering og kompetanse
  • Avdeling for fagopplæring
  • Avdeling for personalforvaltning

Mer informasjon om Personaltjenesten finner du på vår hjemmeside.

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle kommunens strategiske og langsiktige arbeid med rekruttering, onboarding og medarbeideroppfølging, for å sikre at kommunen rekrutterer, utvikler og beholder medarbeidere og ledere som i tillegg til å oppfylle kommunens kompetansebehov, skaper en omstillingsdyktig virksomhet preget av en sterk tillits- og læringskultur
  • Utarbeide og gjennomføre pedagogiske og innovative opplæringstilbud innenfor rekruttering og tilgrensede fagområder, herunder rådgiving i bruk av rekrutteringsverktøy
  • Oppfølging og videreutvikling av kommunens rutiner og retningslinjer innenfor rekrutteringsområdet
  • Rådgivning til kommunens ledere i forbindelse med strategisk kompetanseutvikling og rekruttering
  • Øvrige oppgaver som tilligger enheten må påregnes

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav

  • Mastergrad eller 5-årig relevant høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis innen HR, organisasjonspsykologi, ledelse
  • Erfaring fra strategisk HR-arbeid innen rekruttering og kompetanseutvikling
  • God kjennskap til bruk av rekrutteringsverktøy, som for eksempel Webcruiter
  • God kjennskap til relevant lov og avtaleverk, knyttet til rekruttering og kompetanseutvikling i offentlig sektor
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Erfaring med å utarbeide prosedyrer og rutiner

Ønskede kvalifikasjoner

  • Sertifisering innen testverktøy er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å tenke strategisk og helhetlig
  • Du tar initiativ innenfor ditt arbeidsområde
  • Du er strukturert, planmessig og har gjennomføringsevne
  • Du er læringsorientert på egne vegne og opptatt av å dele læring og lykkes sammen med dine kolleger
  • Du er nysgjerrig på nye løsninger, og hvordan oppgaver og arbeidsprosesser kan gjøres mer effektivt

Vi tilbyr:

  • Meningsfulle, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
  • Tverrfaglig samarbeid i en bredt sammensatt og spennende organisasjon
  • Dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø i en læringsorientert kultur
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    31.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4140968
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 01.11.2021