Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Tjenesteporteføljeansvarlig

Offentlig forvaltning

Har du et brennende ønske om å bidra til at vi i Norge også i fremtiden skal levere noen av verdens beste helsetjenester? Kan du tenke deg å være en sterk bidragsyter til at dette skjer – gjennom å jobbe med videreutvikling av din egen portefølje av helseløsninger? Vi søker deg som kan se helhet og tenke strategi – deg som ser potensialet i ny teknologi og som nysgjerrig ønsker å utforske behovene helsepersonell ser i sin hverdag med mål om å løfte prehospitale IKT løsninger til et nytt nivå.  

Tjenesteporteføljeansvarlig søkes til seksjon Prehospital IKT. Vi har ansvaret for funksjonell forvaltning, applikasjonsforvaltning og drift av virksomhetskritiske IKT tjenester til 5 AMK-sentraler (113) og ambulansetjenestene i Helse Sør-Øst. 

Vi er i dag 18 ansatte og trenger flere gode kollegaer for å løse morgendagens oppgaver.  

Vi søker en person som har det overordnede ansvaret for funksjonell forvaltning i første omgang for ambulansetjenesten. Du vil jobbe tett på brukermiljøet både regionalt og inter-regionalt, og drive frem utviklingen og effektivisering av tjenestene. Det vil være tett samarbeid med leverandører og oppfølging med de andre regionale IKT virksomhetene. 

Vi trenger deg som har IT faglig kompetanse, forretningsforståelse og porteføljestyringskompetanse, men frem for alt – et sterkt ønske om å gå den ekstra milen for å bedre arbeidshverdagen til AMK- og ambulansepersonell slik at de kan bruke sin tid til det beste for pasientene.  

Arbeidssted primært Skøyen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Kunnskap om og innsikt i samspillet mellom teknologi, forretning, økonomi og gevinstrealisering
  • Erfaring med prosessarbeid, gjerne kjennskap til smidig utvikling, lean, design thinking eller tilsvarende
  • Kjennskap til ITIL
  • Erfaring med porteføljestyring, tjeneste- eller produktorientering, samt kunnskap om helsesektoren og prehospitale tjenester vil
    være en fordel

For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av
pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort

Personlige egenskaper:

  • Du kjenner deg igjen i våre verdier "Fremoverlent - Ansvarlig - Medspiller"
  • Du er kundeorientert med en god forretningsforståelse
  • Du er strukturert, handlekraftig og løsningsorientert
  • Du er analytisk og har gode evner for å tenke strategisk og helhetlig
  • Du er en relasjonsbygger som skaper resultater i samspill med de rundt deg
  • Du liker å dele av din erfaring, samtidig som du er åpen for ny kunnskap

Vi tilbyr:

  • Utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver som bidrar inn i et viktig samfunnsoppdrag
  • Godt arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
  • Mulighet til å være med å utvikle fremtidens helsetjenester
  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for bruk av hjemmekontor etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Lokaler i nær tilknytning til offentlig kommunikasjon

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.