Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Tjenesteforvaltere

Offentlig forvaltning

Oslo kommune leverer fremtidsrettede og brukervennlige digitale løsninger til kommunens innbyggere og næringsliv. Utviklings- og kompetanseetaten er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør av prosjektledelse, IT drift og forvaltning, anskaffelser, organisasjonsutvikling, lederstøtte, rekruttering, lønns- og regnskapstjenester og kommunikasjonstjenester rettet mot kommunens ansatte og innbyggere.

Vi er nå på jakt etter to medarbeidere som skal inngå i tjenesteteamet for sak og arkiv. Teamet er ansvarlig for forvaltningen av kommunens felles arkivsystem, digitale forsendelser, eInnsyn, folkeregisteret, samt kommunens nye system for oversikt over behandling av personopplysninger.

Teamet på sju medarbeidere utvikler og forvalter løsninger som benyttes av alle kommunens virksomheter og bidrar til en mer effektiv dokument- og informasjonsforvaltning. Dette er avgjørende for den åpenheten som Oslo kommune ønsker å utøve. 

Kanskje har du erfaring med forvaltning av IT-løsninger eller erfaring som testleder eller prosjektleder i en større IT-bedrift? Vi søker deg som trives med en hektisk hverdag og likevel får ting gjort sammen med dine kollegaer. Du jobber strukturert og trives med å finne løsninger på komplekse problemstillinger som krever mye koordinering og samhandling, men har også forståelse for at endring i en stor virksomhet er en gradvis prosess. Jobben innebærer mye kontakt både med virksomhetene i Oslo kommune og leverandører. Du vil bli del av en proaktiv kunnskapsorganisasjon som hele tiden bestreber å utvikle seg videre. Hos oss vil du jobbe i et kompetent fagmiljø som trenger flere dyktige hoder for å håndtere den økende mengden oppgaver.

Har du evne til å arbeide selvstendig og analytisk, samtidig som du evner å drive prosesser og koordinere samarbeid med leverandører og virksomheter, ønsker vi en prat med deg!

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge, lede og gjennomføre vedlikehold og videreutvikling i samsvar med tjenestenes årsplaner
  • Ansvarlig for å løse komplekse feilsituasjoner og gjennomføre tiltak for å utbedre
  • Leveransekoordinering og -ledelse; merkantilt, teknisk og/eller funksjonelt
  • Forvaltning av tekniske og funksjonelle krav til tjenestene ved å matche kundenes behov og forventninger med praktisk mulige og informasjonssikkerhetsmessig forsvarlige leveranser
  • Bidra til en komplett forvaltning og samarbeide med andre fagmiljøer i kommunen om endringer i omliggende miljøer som påvirker våre tjenester

Kvalifikasjoner:

  • Universitets/høyskoleutdanning, minimum på bachelornivå. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende utdanning
  • Ønskelig med erfaring fra noen av disse oppgaveområdene:
    • drift, vedlikehold, forvaltning og utvikling av IT-system
    • informasjonssikkerhetsarbeid, personvernstyring og risikoanalyser
    • utarbeidelse, kvalitetssikring og strukturering av informasjon og dokumentasjon
    • kundeoppfølging, og evne til å forstå kundens behov
    • prosjekt- og forbedringsarbeid

Personlige egenskaper:

  • Du er samhandlingsorientert, tilpasningsdyktig og evner å koordinere mange interessenter med ulike roller og behov
  • Du er kunnskapsorientert og liker å sette deg inn i nye problemstillinger både på teknologi- og forretningssiden
  • Du kommuniserer godt skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å forvalte fremtidsrettede, digitale og virksomhetskritiske løsninger som brukes i hele Oslo kommune
  • Mulighet til å spille en sentral rolle i fornyingsarbeidet i Oslo kommune
  • En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utvikling
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • Tjenesteforvalterstillingen plasseres i lønnstrinn 46 til 55 (kr 659 700  - kr 783 900). Høyere avlønning kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte søkere.