• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5038452
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 28.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Tjenesteforvalter – Service Management

Offentlig forvaltning

Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) søker etter en tjenesteforvalter/systemforvalter som kan hjelpe oss å forvalte og videreutvikle vårt ITSM/ESM-verktøy Kompass.

Kompass er en noe tilpasset versjon av Service Management Automation X (SMAX), og er saksbehandlingsverktøy for første, andre og tredjelinje support knyttet til kommunens felles IKT-tjenester. Kompass støtter sentrale ITIL-prosesser som Request, Incident, Knowledge, Problem og Change. I tillegg benyttes Kompass til interne støtteprosesser innenfor for eksempel lønn og HR.

Stillingen er plassert i seksjon Prosess og leverandørstyring i avdeling for IKT-tjenester.

Seksjon Prosess og leverandørstyring har, i tillegg til ansvaret for ITSM-prosesser og forvaltning av Kompass, hovedansvaret for etatens arbeid med leverandørstyring og avtaleforvaltning innen IKT-drift. Avdelingen ellers leverer blant annet forvaltning av fellessystemer, applikasjonsdrift og forvaltning av infrastruktur til kommunens virksomheter, samt forvaltning av felles IKT-plattform. Vi har også ansvar for support og løsningsekspertise.

Den utlyste stillingen vil inngå i forvaltningsteamet for Kompass. En av våre dyktige forvaltere har dessverre valgt å søke nye utfordringer. Vi søker derfor etter deg som kan hjelpe oss å opprettholde, men også videreutvikle, vårt gode fagmiljø innen IT-Service Management. Forvaltningsteamet har i dag tre faste stillinger, men vi vil i løpet av året styrke det med ytterligere en stilling. Vi har et tett og godt samarbeid med vår leverandør, og ressurser derfra bidrar i den daglige forvaltningen.

Vi bruker Kompass som verktøy i våre egne leveranser, men tilbyr også alle virksomheter i Oslo kommune å bruke Kompass lokalt i sin virksomhet eller bydel, en tjeneste vi kaller Kompass – Lokal Servicedesk. Dette betyr at forvaltningsteamet bidrar med support og utvikling både internt i egen etat og ut mot andre virksomheter i kommunen.

Vi ser etter deg som liker å jobbe med prosesser, digitalisering og tjenestebygging. Du trives med en variert arbeidshverdag der du jobber både med support, forvaltning og utvikling. Du har god forståelse for teknologi, forvaltning og forretning, samt evne til å være et bindeledd mellom disse

   

Arbeidsoppgaver:

Aktuelle arbeidsoppgaver er:

  • Bygge funksjonalitet som støtter brukerne av Kompass i deres arbeid
  • Bidra til å skape en effektiv verdikjede og gode brukeropplevelser
  • Bidra til videreutvikling av verktøystøtte til våre sentrale ITIL-prosesser.
  • Gi veiledning og support til saksbehandlere
  • Følge opp henvendelser om Kompass som ikke løses i første- eller andrelinje
  • Følge opp saker hos våre leverandører
  • Oppdatere teknisk dokumentasjon og bidra i integrasjonsarbeid
  • Bidra til teknisk forvaltning og forbedring av Kompass
  • Sørge for kunnskapsdeling både i direkte dialog og gjennom skriving av kunnskapsartikler

Kvalifikasjoner:

  • Universitets- eller høgskoleutdanning. Relevant erfaring og/eller sertifiseringer kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring med systemforvaltning, fortrinnsvis innen Service Management/ITSM/ESM verktøy
  • Du kommuniserer tydelig og effektivt, både skriftlig og muntlig
  • Kunnskap om informasjonssikkerhet og personvern i praksis er ønskelig
  • Kjennskap til rammeverk som ITIL og LEAN er ønskelig

Personlige egenskaper:

Vi ønsker at du kjenner deg igjen i disse punktene:

  • Du faglig trygg, motiveres av å tilegne deg ny kunnskap og er opptatt av å dele kunnskap
  • Du er omgjengelig og en god relasjonsbygger, har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i team
  • Du har godt overblikk og god systemforståelse, og er strukturert, metodisk og nøyaktig 
  • Du kan tenke nytt, og utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger
  • Du er serviceinnstilt, og har fokus på kunde- og sluttbrukerbehov

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å jobbe med en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til å forvalte og videreutvikle vårt Service management-system, Kompass
  • En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utvikling
  • Medlemskap i Oslo Pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger
  • Lokaler med sentral beliggenhet og god offentlig kommunikasjon
  • Fleksitidsordning og muligheter for hjemmekontor
  • Lønn mellom lønnstrinn 46 og 58 (659 700 til 832 900 kroner). For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5038452
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 28.02.2023