• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4707092
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Tjenesteforvalter – Service Management

Offentlig forvaltning

Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) søker etter en forvalter som kan hjelpe oss å forvalte og videreutvikle vårt ITSM/ESM verktøy Service Management Automation X (SMAX), eller Kompass som det heter hos oss.
 
Kompass er en noe tilpasset versjon av SMAX og brukes blant annet som verktøystøtte til sentrale ITIL-prosesser som Request, Incident, Knowledge, Problem og Change. I tillegg benyttes Kompass til interne støtteprosesser innen for eksempel HR. Kompass brukes også som verktøy for første, andre og tredjelinje i kommunen.
 
Stillingen er plassert i seksjon Prosess og leverandørstyring i avdeling for IKT-tjenester.
 
Seksjon Prosess og leverandørstyring har, i tillegg til ansvaret for ITSM-prosesser og forvaltning av Kompass, hovedansvaret for etatens arbeid med leverandørstyring og avtaleforvaltning innen IKT-drift. Avdelingen ellers leverer blant annet forvaltning av fellessystemer, applikasjonsdrift og forvaltning av infrastruktur til kommunens virksomheter, samt forvaltning av felles IKT-plattform. Vi har også ansvar for support og løsningsekspertise.
 
Den utlyste stillingen vil inngå i forvaltningsteamet for Kompass. Teamet utgjør et sterkt fagmiljø med lang erfaring innen IT-Service Management. Kompassforvaltningen består i dag av tre faste interne ressurser, samt ressurser fra vår leverandør som vi samarbeider tett med. Vi har også flere prosessansvarlige i vår seksjon.
 
Vi bruker Kompass som verktøy i våre egne leveranser, men tilbyr også alle virksomheter i Oslo kommune å bruke Kompass lokalt i sin virksomhet eller bydel, en tjeneste vi kaller Kompass – Lokal Servicedesk. Dette betyr at forvaltningsteamet jobber både internt, men også ut mot andre virksomheter i kommunen.
 
Vi ser etter deg som både vil dykke ned i detaljene for våre interne prosesser, våre tjenesters byggeklosser og gjøre UKE til en god leverandør, men også liker å levere tjenester som støtter våre kunder i deres arbeid med å digitalisere ulike oppgaver.  

Arbeidsoppgaver:

Aktuelle arbeidsoppgaver vil bestå i å bidra med teknisk forvaltning og kontinuerlig forbedring av Kompass. Det kan være oppgaver som å:

  • Bygge funksjonalitet som støtter våre brukere i deres arbeid
  • Bidra til å skape effektive arbeidsflyter og gode brukeropplevelser
  • Veilede saksbehandlere
  • Svare på henvendelser om Kompass som ikke løses i første- eller andrelinje
  • Følge opp saker hos våre leverandører
  • Oppdatere teknisk dokumentasjon og bidra i enkelt integrasjonsarbeid

Kvalifikasjoner:

  • Universitets- eller høgskoleutdanning på bachelornivå. Relevant erfaring og sertifiseringer kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring med forvaltning av Service Management/ITSM/ESM verktøy
  • Kjennskap til rammeverk som ITIL og LEAN er en fordel
  • Kunnskap om informasjonssikkerhet og personvern i praksis er ønskelig
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • God forståelse for teknologi, forvaltning og forretning, samt evne til å være et bindeledd mellom disse

Personlige egenskaper:

Vi ønsker at du kjenner deg igjen i disse punktene:

  • Du vet hva som skal til for å spille andre gode og ser verdien av å dele kunnskap
  • Du er endringsdyktig og fleksibel
  • Du er kunde- og serviceinnstilt, og har fokus på kunde- og sluttbrukerbehov
  • Du kan tenke nytt, og utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger
  • Du har godt overblikk og god systemforståelse, og er strukturert, metodisk og nøyaktig.
  • Du takler å ha en travel arbeidsdag

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å jobbe med en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til å forvalte og videreutvikle vårt Service management-system, Kompass
  • En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utvikling
  • Medlemskap i Oslo Pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger
  • Lokaler med sentral beliggenhet og god offentlig kommunikasjon
  • Fleksitidsordning og muligheter for hjemmekontor
  • Lønn mellom lønnstrinn 46 og 58 (659 700 til 832 900 kroner). For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    07.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4707092
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune