Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
21.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5950646Se her for andre jobber fra Nes kommune
Nes kommune
Tiltaksarbeider
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Brenner du for barn og unge innenfor barnevernfeltet? Da vil vi at du leser videre!
Vi har ledig 1 fast stilling i ressursteam. Vi ønsker deg med på laget for å gi barn og unge i Nes bedre oppvekstbetingelser.
Hos oss får du jobbe i en utviklingsorientert barnevernstjeneste hvor vi aktivt satser på systematisk fagutvikling, internkontroll og inkluderende ledelse. Vi er i gang med spennende leder- og fagutviklings arbeid i samarbeid med KS konsulent. Du må like utvikling, samarbeid og sette barnet i sentrum. Nærhet til barn, unge og deres familier og det å være engasjert og synlig er vesentlig for jobben. Det er det vi mener skaper de beste tjenestene for barn og unge i barnevernet.
Barnevernstjenestens oppgave er blant annet å hjelpe barn og foreldre til ett godt, trygt og inkluderende oppvekstmiljø. Det krever en helhetlig innsats og samordning på tvers av fagområder. Vi vil styrke arbeidet i å finne tiltak i samarbeid med barnet, familien og deres nettverk og våre samarbeidende instanser i kommunen.
Barnevernstjenesten søker derfor etter deg som har kompetanse på familieråd og/eller andre nettverksorienterte tilnærminger hvor barnet, familien og deres ressurser sammen med hele deres nettverk er i fokus. Målet er å finne løsninger sammen med barnet, foreldrene og dere nettverk.
Vi jobber i tråd med faglige anbefalinger og hos oss er det viktig å skape gode relasjoner til barn, familier, deres nettverk og samarbeidene instanser. Nes kommune er en TIBIR kommune og satser på PMTO og BTI - bedre tverrfaglig samarbeid. Dette er sentralt for kommunalområdet oppvekst.
Det er viktig for oss å holde et faglig høyt nivå og ha god internkontroll. Vi har utviklet systematisk veiledning av ansatte og lederutvikling er sentralt hos oss.
Vi har et godt og raust arbeidsmiljø og jobber aktivt for å opprettholde dette.
Barnevernstjenesten er organisert under familiens hus sammen med helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barnehagehelsetjeneste, psykisk helse- og familietjeneste, Home-start og åpen barnehage. Familiens hus legger stor vekt på samarbeid og kompetanse- og erfaringsutveksling på tvers av tjenestene. Vi driver felles kompetanseutvikling i tillegg til internt i barnevernstjenesten.
'Barnevernstjenesten etterlever Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet. Barneverntjenesten vil styrke sitt arbeid i å jobbe målrettet sammen med barn og deres foreldre for å finne gode løsninger i barnets familie og nettverk. Vi vil jobbe på en måte der familien og nettverket er med på å finne gode løsninger i eget liv.
Kvalifikasjoner:
- Relevant universitets- høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom.
- Arbeidserfaring og høy kompetanse innen stillingens arbeidsområde kan kompensere for manglende utdanning.
- Erfaring med familierådsmodellen og erfaring med familieråd og andre nettverksorientert tilnærminger
- Ønskelig med kompetanse innenfor barnesamtalen, cos-p, ICDP eller andre evidens baserte metoder som er anerkjente på barnevernfeltet.
- Ønske om kjennskap til kommunen
- Krav til førerkort
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Personlige egenskaper vektlegges. Vi vil vurdere aktuelle kandidater samlet for å sikre komplementære ferdigheter i tjenesten.
Personlige egenskaper:
- Even til å engasjere og motivere, få barn, foreldre ansatte og våre samarbeidspartnere til å ønske familie og nettverksorientert tilnærminger.
- Troen på familie og nettverksarbeid som en forebyggende metode i barn og familiers liv.
- Gode evner til å samarbeide og snakke med barn og voksne.
- Er ydmyk, reflektert og prosessorientert.
- Erfaring med mekling er en fordel.
- Strukturert, resultatorientert, kreativ og utviklingsorientert.
- Trives å jobbe selvstendig og i team.
- God på møtestruktur, nytenkende og handlekraftig.
- Positiv, initiativrik og ha en stå på vilje.
- Selvstendig og tydelig med gode samarbeidsevner.
- Fleksibel og pragmatisk.
Vi tilbyr:
- Tjenesten som helhet satser på faglig utvikling gjennom avdelingsmøter, allmøter, kurs, videreutdanning og fagdager. Varierte arbeidsoppgaver og utfordringer.
- En tjeneste som jobber med utvikling på barnevernsfeltet og samarbeider på tvers med andre instanser.
- Et faglig spennende miljø i utvikling og gode kollegaer.
- Eget kontor.
- Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring.
- Bedriftshelsetjeneste.
- I Nes kommune har arbeidstakerne fri julaften og tredje juledag, samt kortere arbeidsdager i romjulen.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftede kopier tas med til et evt. intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.Deltakelse i ett spennende utviklingsarbeid i barneverntjenesten og i Nes kommune.
Bedrift
Nes kommuneSøknadsfrist
21.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2150, ÅRNES
NES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5950646Se her for andre jobber fra Nes kommune