• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4700021
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 14.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Teknisk koordinator

Offentlig forvaltning

UKEs Servicesenter er kontaktpunkt for Oslo kommunens virksomheter innen IKT-tjenester og betjener i hovedsak IKT 1.linje og systemforvaltere. Vi har fått mer å gjøre og søker derfor etter flere dyktige og hyggelige kolleger.

Som teknisk koordinator ved UKEs Servicesenter vil du bidra til førsteklasses support og systemdrift i Oslo kommune. Du vil håndtere og koordinere bestillinger, feilsituasjoner og brukerstøtte når virksomhetene i kommunen har behov for bistand fra kommunens leverandører av felles IKT-tjenester.

Sammen med dyktige og engasjerte kolleger i Utviklings- og kompetanseetaten, og hos våre samarbeidspartnere og leverandører, får du mulighet til å bidra inn i et stort og profesjonelt miljø. Vi søker kolleger som evner å kombinere høy aktivitet med teknisk forståelse, nøyaktighet, utpreget serviceinnstilling og et godt kundefokus.

Arbeidsoppgaver:

  • Behandle innkommende henvendelser i 2. linje fra Oslo kommunes virksomheter innen IKT-området
  • Håndtere og løse saker i saksbehandlingsverktøyet vårt. I tillegg til å kommunisere med kunder og kolleger i ulike samarbeidsverktøy, e-post og telefon
  • Koordinere hendelser, informasjon og dialog mellom virksomhetene i Oslo kommune, UKE og UKEs leverandører
  • Koordinere bestillinger fra virksomhetene i Oslo kommune. Bidra til god bestillingsflyt, leveranser og kommunikasjon mellom UKE som intern leverandør og UKEs underleverandører
  • Bidra til høy kvalitet i sakshåndteringen og informasjonsflyten
  • Bidra til kontinuerlig bruk og oppdatering av kunnskapsbasen
  • Håndtere informasjon og varsling ved planlagte endringer, utviklingsarbeid og større feilsituasjoner
  • Bidra til utarbeidelse og vedlikehold av bemanningsplan
  • Bidra til å forbedre og forenkle seksjonens rutiner
  • Bidra til å sikre riktig kompetansenivå hos 1.linje i virksomhetene
  • Delta i rullerende vaktordning 08.00 til 20.00 på hverdager (hver 5 - 7 uke)

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på bachelornivå. Relevant og lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Generelt god fag-, tjeneste- og systemforståelse innen IKT-området
  • Erfaring med IKT og service- og supportfunksjon
  • Kjennskap til ITIL rammeverk og erfaring med beste praksis
  • Operativ erfaring fra større driftsmiljø og komplekse organisasjoner
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert og kan prioritere
  • Du har høy kapasitet til å håndtere flere oppgaver parallelt
  • Du er serviceinnstilt og inkluderende
  • Du er endringsvillig med høy integritet
  • Du har god formidlingsevne
  • Du er løsningsorientert og initiativrik

Vi tilbyr:

  • God opplæring og kursing i interne arbeidsverktøy
  • Fleksitid
  • Lønnstrinn 38 - 43, pr i dag kr 571 000 - 624 100, avhengig av kompetanse for stillingen
  • Fine og trivelige lokaler med sentral beliggenhet og god offentlig kommunikasjon til Oslo sentrum og et godt kantinetilbud
  • Medlemskap i Oslo pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger




 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4700021
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 14.07.2022