Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
21.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0663, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4700021Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 14.07.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Teknisk koordinator
Offentlig forvaltning
UKEs Servicesenter er kontaktpunkt for Oslo kommunens virksomheter innen IKT-tjenester og betjener i hovedsak IKT 1.linje og systemforvaltere. Vi har fått mer å gjøre og søker derfor etter flere dyktige og hyggelige kolleger.
Som teknisk koordinator ved UKEs Servicesenter vil du bidra til førsteklasses support og systemdrift i Oslo kommune. Du vil håndtere og koordinere bestillinger, feilsituasjoner og brukerstøtte når virksomhetene i kommunen har behov for bistand fra kommunens leverandører av felles IKT-tjenester.
Sammen med dyktige og engasjerte kolleger i Utviklings- og kompetanseetaten, og hos våre samarbeidspartnere og leverandører, får du mulighet til å bidra inn i et stort og profesjonelt miljø. Vi søker kolleger som evner å kombinere høy aktivitet med teknisk forståelse, nøyaktighet, utpreget serviceinnstilling og et godt kundefokus.
Arbeidsoppgaver:
- Behandle innkommende henvendelser i 2. linje fra Oslo kommunes virksomheter innen IKT-området
- Håndtere og løse saker i saksbehandlingsverktøyet vårt. I tillegg til å kommunisere med kunder og kolleger i ulike samarbeidsverktøy, e-post og telefon
- Koordinere hendelser, informasjon og dialog mellom virksomhetene i Oslo kommune, UKE og UKEs leverandører
- Koordinere bestillinger fra virksomhetene i Oslo kommune. Bidra til god bestillingsflyt, leveranser og kommunikasjon mellom UKE som intern leverandør og UKEs underleverandører
- Bidra til høy kvalitet i sakshåndteringen og informasjonsflyten
- Bidra til kontinuerlig bruk og oppdatering av kunnskapsbasen
- Håndtere informasjon og varsling ved planlagte endringer, utviklingsarbeid og større feilsituasjoner
- Bidra til utarbeidelse og vedlikehold av bemanningsplan
- Bidra til å forbedre og forenkle seksjonens rutiner
- Bidra til å sikre riktig kompetansenivå hos 1.linje i virksomhetene
- Delta i rullerende vaktordning 08.00 til 20.00 på hverdager (hver 5 - 7 uke)
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning på bachelornivå. Relevant og lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Generelt god fag-, tjeneste- og systemforståelse innen IKT-området
- Erfaring med IKT og service- og supportfunksjon
- Kjennskap til ITIL rammeverk og erfaring med beste praksis
- Operativ erfaring fra større driftsmiljø og komplekse organisasjoner
- Gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
- Du er strukturert og kan prioritere
- Du har høy kapasitet til å håndtere flere oppgaver parallelt
- Du er serviceinnstilt og inkluderende
- Du er endringsvillig med høy integritet
- Du har god formidlingsevne
- Du er løsningsorientert og initiativrik
Vi tilbyr:
- God opplæring og kursing i interne arbeidsverktøy
- Fleksitid
- Lønnstrinn 38 - 43, pr i dag kr 571 000 - 624 100, avhengig av kompetanse for stillingen
- Fine og trivelige lokaler med sentral beliggenhet og god offentlig kommunikasjon til Oslo sentrum og et godt kantinetilbud
- Medlemskap i Oslo pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
21.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0663, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4700021Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 14.07.2022