• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    16.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6187531
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Teamleder Vedtak

Offentlig forvaltning

Nav sitt overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. Nav Oslo har en partnerskapsavtale med Bydel Gamle Oslo for å gjennomføre sitt samfunnsoppdrag om å tilby bydelens innbyggere arbeids- og velferdstjenester.

Nav Gamle Oslo er et utviklingsorientert Nav-kontor i bydel Gamle Oslo med ca. 240 dyktige medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og team. Hos oss finner du fantastiske kollegaer med kompetanse på ulike fagområder. Vi har fokus på kvalitet, brukertilfredshet og effektivitet i tjenestene vi leverer. For å nå målene våre jobber vi for bedre samhandling med brukerne, helhetlig arbeidsrettet oppfølging og trygge profesjonelle medarbeidere. Vår samlokalisering med bydelens øvrige tjenestetilbud bidrar også til god samhandling til innbyggernes beste. 

Avdeling DRIV (Drift og vedtak) er organisert i fire team: Vedtak med ansvar for saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i Nav. Fellesfunksjoner med ansvar for kontorets administrative drift og økonomistyring inklusiv HR, IKT m.m. Bolig som forvalter bydelens kommunale boliger samt fremskaffer boliger til bydelens innbyggere. TUFA som følger opp uføre, alderspensjonister og forvaltning. 

Vedtaksteamet saksbehandler søknader om økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester i Nav. Oppfølgingen av innbyggerne gjøres av egne oppfølgingsavdelinger. Samarbeid mellom oppfølgingsavdelingene og team vedtak er sentralt for å kunne levere gode tjenester til bydelens innbyggere. Hovedmålet for teamets arbeid er  effektiv saksbehandling med høy faglig kvalitet.

Vi søker etter en teamleder som kan være med å videreutvikle det gode arbeidet som gjøres i Nav Gamle Oslo. Stillingen vil kreve stor grad av operativ ledelse og evne til å planlegge og gjennomføre utviklingstiltak på fagområdet. Det forventes at teamleder har erfaring fra tilsvarende arbeid i Nav. Kan du i tillegg identifisere deg med Nav sitt samfunnsoppdrag, liker å jobbe med mennesker, er tilpasningsdyktig og har god helhetsforståelse, vil du være en spennende kandidat for oss.  

Hvorfor jobbe hos oss? Hos oss får du dyktige kollegaer, rikelig med utfordringer og faglige utviklingsprosjekter. Vi har et godt arbeidsmiljø preget av høy fagkompetanse,  meget bra kollegialt samhold og mye humor.

Lyst til å bli en del av oss? Kan du bety en forskjell for våre medarbeidere og bydelens innbyggere? Da kan dette være en mulighet for deg.  Søk da vel!

Kvalifikasjoner:

MÅ-krav: 

  • Relevant utdanning med minimum bachelornivå.
  • God juridisk forståelse og kompetanse om forvaltningsrett
  • Erfaring fra arbeid med saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i Nav
  • God sosialfaglig forståelse
  • Erfaring med produksjonsstyring
  • Stort samfunnsengasjement og god kunnskap om Navs samfunnsoppdrag
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner på norsk - muntlig og skriftlig

Ønskelige kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra personalledelse
  • Erfaring fra Nav og Oslo kommunes fagsystemer

Personlige egenskaper:

  • Evne til å skape tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere
  • Evne til å samle og styrke teamet faglig
  • Tydelig og inkluderende
  • Strukturert, beslutningsdyktig og handlekraftig
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • God helhetsforståelse, se ulike virkemidler i sammenheng
  • Endrings- og utviklingsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter er en forutsetning.

Ved tilsetting vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet for stillingen.

Vi tilbyr:

  • Hybrid arbeidshverdag med mulighet for å jobbe fra flere steder.
  • Stort og moderne NAV-kontor som er opptatt av kvalitet i tjenestene til bydelens innbyggere.
  • Aktivitetsbasert arbeidsplass etter ABW-konseptet som bl.a innebærer økt fleksibilitet, mer samarbeid, deling av kompetanse, og at du jobber i ulike soner tilpasset din arbeidshverdag og dine oppgaver.
  • Stor og spennende bydel med vilje til å satse på kompetanse, innovasjon og utvikling.
  • Samfunnsnyttig og motiverende arbeidsoppgaver i tråd med NAVs virksomhetsstrategi.
  • Arbeidssted i bydelshuset der du har tilgang til bydelens øvrige tjenester.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • God pensjonsordning gjennom Oslo kommune.
  • Moderne lokaler med bl.a aktivitetsrom, hvilerom og mindfulnessrom. Tilgang til treningsrom med apparater.
  • Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud. Sykkelparkering i kjelleren!
  • Personalkantine, eller tilbud av gode restauranter, kafeer og butikker rett utenfor døren på Tøyen torg.

Lønnsplassering i lønnstrinn 54  (dvs. 872 700,- brutto per år) i Oslo kommunes regulativ basert på kompetanse, faglige kvalifikasjoner og erfaring. For ekstra godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 

Tiltredelse snarest, etter avtale.

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    16.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6187531
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune