Detaljer

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    24.09.2020
  • Sted:
    NØTTERØY
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTFOLD OG TELEMARK
  • Arbeidssted:
    NØTTERØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3125575
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Teamleder psykisk helseteam og foreldreveiledning

Vil du være med å bygge opp, utvikle og lede en spennende tjeneste?

Arbeidet med å utvikle gode tjenester for barn og unge med familier er høyt prioritert i Færder. Dette innebærer videreutvikling av tjenestene til det beste for barn/unge og familier. Færder kommune vektlegger forebyggende og tidlig innsats. Teamleder psykisk helseteam og foreldreveiledning blir en viktig brikke i dette arbeidet. Vi søker en engasjert og dyktig teamleder til 100 % fast stilling i psykisk helseteam for barn og unge.  Teamets kjerneoppgaver er å gi tjenester til gravide, barn, ungdom som har lettere til moderate psykiske vansker, i tillegg til foreldreveiledning individuelt eller i gruppe. Færder kommune har foreldreveiledningstilbudene Circle of Security (COS), De utrolige årene (DuÅ) og Parent management training (PMTO). Teamet er under utvikling og har nå fem høyt kvalifiserte og dedikerte familieterapeuter og psykologer. Det jobbes ut fra en "flat struktur" - det er kompetanse og ferdigheter til den enkelte medarbeider som avgjør hvilke oppgaver og ansvarsområder han eller hun har. Psykisk helseteam er organisert under Forebyggende helsetjenester barn og unge og har et tett samarbeid med andre tjenester i Familiens hus. Bedre Tverrfaglig Innsats, BTI-modellen, brukes som samhandlingsverktøy for alle oppveksttjenestene.


Arbeidsoppgaver:

  • Daglig drift av psykisk helseteam og sikre tjenester til barn/unge og familier med høy kvalitet 
  • Drifte og videreutvikle tiltak og tjenester til foreldre som har behov for veiledning og støtte i foreldrerollen (inkludert gruppetilbudene COS, DuÅ og PMTO)
  • Bruke medvirkningsprosesser aktivt i forbindelse med videreutvikling av tjenestene på individ og systemnivå  i samarbeid med barn, ungdom  og foreldre.
  • Ansvar for å videreutvikle god og konstruktiv samhandling mellom tjenestene, kommunale enheter, spesialisthelsetjenesten og andre samarbeidspartnere
  • Personal- og fagansvar for teamet
  • Ansvar for fag- og kompetanseutvikling
  • Direkte oppfølging av barn, unge og familier i deler av stillingen
  • Drifte og utvikle tjenestene i tråd med gjeldende lov- og regelverk, kvalitetskrav og kommunens retningslinjer på området

Kvalifikasjoner

  • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning på minimum Bachelornivå, fortrinnsvis helse- og/eller - sosialfaglig utdanning
  • Relevant viderutdanning innen psykisk helse barn og unge 
  • Erfaring fra klinisk arbeid med barn og unge
  • Ledererfaring fra flerfaglige organisasjoner vil bli vektlagt, men er ikke et krav
  • Erfaring fra tilsvarende lavterskeltilbud i andre kommuner er en fordel
  • Lederutdanning er ønskelig
  • Interesse i og erfaring med å lede utviklingsprosesser

Egenskaper:

Vi søker deg som:

  • er initiativrik, evner å motivere og inspirere andre
  • er tydelig, målorientert og beslutningsdyktig
  • har høye ambisjoner og er fleksibel, endrings- og utviklingsvillig
  • er en  lagspiller og pådriver for samhandling
  • trives i å utvikle tjenesten i samarbeid med barn, ungdom og foreldre
  • tenker helhetlig rundt barn og unges situasjon, vekst og utvikling
  • gir  retning for kompetente og erfarne medarbeidere
  • liker et høyt arbeidstempo med mange baller i luften
  • anerkjenner mangfold og bidrar til et raust og inkluderende arbeidsmiljø

Personlig egnethet tillegges stor vekt

 

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring og utvikling
  • Et engasjert og godt arbeidsmiljø
  • Å være en del av et tverrfaglig  lederteam med høye ambisjoner
  • Stor påvirkningsgrad på egen jobbsituasjon
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ

Registrering og søknad:

For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.
Vitnemål og attester tas med til evt intervju. Tilfredsstillende politiattest fremlegges ved ansettelse.

Færder kommune er en arbeidsplass preget av mangfold. Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke.