Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Teamansvarlig/Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Vi søker en faglig sterk og erfaren teamansvarlig/saksbehandler til en 100% stilling ved Tildeling barn og unge. Seksjonen fatter vedtak om tjenester til barn, unge og deres familier under 18 år i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven. Vårt mål er å sikre koordinerte tjenestetilbud og tildelinger i samsvar med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.

Tildeling barn og unge er en del av avdelingen Tjenestetorg barn, unge og familier (BUF), som også inkluderer Fysio- og ergoterapitjenester og Koordinerende enhet for barn og unge. Tjenestetorg BUF fungerer som kommunens koordinerende enhet for barn og unge, og er et sentralt organisatorisk knutepunkt i Oppvekst. Avdelingen fremmer samarbeid på tvers av fagområder, nivåer og sektorer, med fokus på å etablere helhetlige, forebyggende og forsvarlige tjenester. Avdelingen tilhører kommunalområdet helsetjenester til barn, unge og familier, hvor Helsestasjon- og skolehelsetjenesten, Tjenestetorg for barn, unge og familier, Psykisk helse og familiestøtte, og Oppsøkende ungdomsteam er forankret. Kommunalområdet ligger i tjenesteområdet Oppvekst, sammen med barnehager, skoler, PPA, barnevern og fagstab. 

Tildeling barn og unge er tverrfaglig sammensatt med høy kompetanse. Alle saksbehandlere har en 3-årig høyskoleutdanning innen helse og sosial, samt videreutdannelse innen helserett. For å styrke Tildeling barn og unge og Koordinerende enhet, søkes det nå etter en 100% stilling som teamansvarlig/saksbehandler som skal inngå i et faglig team på to personer som vil ha et utvidet fag- og veiledningsansvar i seksjonen, i tillegg til ordinær saksbehandling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven.

Vi tilbyr et godt faglig miljø med gode mulighet for utvikling, og søker deg som brenner for forvaltning!

 

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig helse og sosialfaglig høyskole utdanning og lang erfaring fra offentlig forvaltning innenfor helse- og omsorgstjenesteloven. Det er en fordel med relevant master eller videreutdanning. Annen juridisk kompetanse vil bli vurdert
  • Erfaring med fagutvikling og administrativt arbeid kan være en fordel
  • Behersker digitale verktøy og det er en fordel med erfaring med å bruke Gerica som arbeidsverktøy
  • Erfaring med komplekse og/eller utfordrende pårørendesaker
  • Det er et krav med førerkort klasse B
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Personlige egenskaper:

  • Robust og selvstendig som kan håndtere komplekse og utfordrende saker
  • Evne til å jobbe systematisk og strukturert med kartlegging, vedtak og administrativt arbeid
  • Evne til å motivere, veilede og støtte kollegaer
  • Fleksibel, effektiv og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Faglig dyktig og har stor interesse for forvaltning som eget fagfelt
  • Motivert for kontinuerlig oppdatering og utvikling
  • Er aktivt med på å bygge opp og bevare et godt arbeidsmiljø

De personlige egenskaper som robusthet, å kunne stå i komplekse og utfordrende saker samt gode kommunikasjonsevner vil bli ekstra vektlagt. Dette er viktige egenskaper som er vesentlig i rollen som teamansvarlig.

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid.
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer.
  • Fleksibel arbeidstid, med primær arbeidstid mellom 8.00-15.30.
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales.
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale.
  • Et levende fagmiljø med trivelige og engasjerte arbeidskollegaer.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.