Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
15.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5970182Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Teamansvarlig/Saksbehandler
Offentlig forvaltning
Vi søker en faglig sterk og erfaren teamansvarlig/saksbehandler til en 100% stilling ved Tildeling barn og unge. Seksjonen fatter vedtak om tjenester til barn, unge og deres familier under 18 år i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven. Vårt mål er å sikre koordinerte tjenestetilbud og tildelinger i samsvar med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.
Tildeling barn og unge er en del av avdelingen Tjenestetorg barn, unge og familier (BUF), som også inkluderer Fysio- og ergoterapitjenester og Koordinerende enhet for barn og unge. Tjenestetorg BUF fungerer som kommunens koordinerende enhet for barn og unge, og er et sentralt organisatorisk knutepunkt i Oppvekst. Avdelingen fremmer samarbeid på tvers av fagområder, nivåer og sektorer, med fokus på å etablere helhetlige, forebyggende og forsvarlige tjenester. Avdelingen tilhører kommunalområdet helsetjenester til barn, unge og familier, hvor Helsestasjon- og skolehelsetjenesten, Tjenestetorg for barn, unge og familier, Psykisk helse og familiestøtte, og Oppsøkende ungdomsteam er forankret. Kommunalområdet ligger i tjenesteområdet Oppvekst, sammen med barnehager, skoler, PPA, barnevern og fagstab.
Tildeling barn og unge er tverrfaglig sammensatt med høy kompetanse. Alle saksbehandlere har en 3-årig høyskoleutdanning innen helse og sosial, samt videreutdannelse innen helserett. For å styrke Tildeling barn og unge og Koordinerende enhet, søkes det nå etter en 100% stilling som teamansvarlig/saksbehandler som skal inngå i et faglig team på to personer som vil ha et utvidet fag- og veiledningsansvar i seksjonen, i tillegg til ordinær saksbehandling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven.
Vi tilbyr et godt faglig miljø med gode mulighet for utvikling, og søker deg som brenner for forvaltning!
Kvalifikasjoner:
- 3-årig helse og sosialfaglig høyskole utdanning og lang erfaring fra offentlig forvaltning innenfor helse- og omsorgstjenesteloven. Det er en fordel med relevant master eller videreutdanning. Annen juridisk kompetanse vil bli vurdert
- Erfaring med fagutvikling og administrativt arbeid kan være en fordel
- Behersker digitale verktøy og det er en fordel med erfaring med å bruke Gerica som arbeidsverktøy
- Erfaring med komplekse og/eller utfordrende pårørendesaker
- Det er et krav med førerkort klasse B
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk
- Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
Personlige egenskaper:
- Robust og selvstendig som kan håndtere komplekse og utfordrende saker
- Evne til å jobbe systematisk og strukturert med kartlegging, vedtak og administrativt arbeid
- Evne til å motivere, veilede og støtte kollegaer
- Fleksibel, effektiv og løsningsorientert
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Faglig dyktig og har stor interesse for forvaltning som eget fagfelt
- Motivert for kontinuerlig oppdatering og utvikling
- Er aktivt med på å bygge opp og bevare et godt arbeidsmiljø
De personlige egenskaper som robusthet, å kunne stå i komplekse og utfordrende saker samt gode kommunikasjonsevner vil bli ekstra vektlagt. Dette er viktige egenskaper som er vesentlig i rollen som teamansvarlig.
Vi tilbyr:
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid.
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer.
- Fleksibel arbeidstid, med primær arbeidstid mellom 8.00-15.30.
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales.
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale.
- Et levende fagmiljø med trivelige og engasjerte arbeidskollegaer.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
15.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5970182Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
-
100% fast stilling som saksbehandler for helse- omsorgstjenester
Lund kommune
MOI -
Er du psykolog eller familieterapeut med erfaring fra psykisk helsearbeid?
Lillestrøm Kommune
LILLESTRØM -
100% fast stilling som fagleder for nyopprettet forvaltningsenhet
Lund kommune
MOI -
Miljøterapeut/Utekontakt i Oppsøkende ungdomsteam (OUT)
Lillestrøm Kommune
LILLESTRØM -
Er du vår nye vernepleier/sykepleier som brenner for barn og unge?
Bærum kommune
GJETTUM