Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Teamansvarlig avdeling hjelpetiltak

Offentlig forvaltning

Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (23) år som bor i Haugesund kommune.

Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstsvilkår. 

Tjenesten er organisert i 4 avdelinger: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 42 ansatte. Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.

Vi har en fagutviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte.  Vi tilbyr strukturert opplæring og veiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger.

Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.

Barneverntjenesten i Haugesund har for tiden ledig stilling som teamansvarlig i avdeling hjelpetiltak 

Arbeidsoppgaver
  • Opplæring, oppfølging og faglig veiledning til kontaktpersoner i teamet
  • Kvalitetssikre faglige vurderinger, og bidra til å ivareta barnets perspektiv i alle barnevernssaker 
  • Bidra til god kvalitet i behandling av barnevernssaker i henhold til lovverk og gjeldende rutiner, gjennom å holde seg oppdatert innen lovverk, rutiner, strategisk og faglig retning i barneverntjenesten 
  • Bidra til implementering av fagutviklingsprosjekt i tråd med strategi   
  • Bidra til godt samarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere i alle saker barneverntjenestene er involvert i
  • Bidra til godt og trygt arbeidsmiljø, medarbeiderskap og felles kultur  
Kvalifikasjoner
  • Barnevernspedagog, sosionom
  • Erfaring fra arbeid i kommunal barneverntjeneste er påkrevd 
  • Relevant videreutdanning i veiledning er ønskelig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse.
  • Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.
Personlige egenskaper
  • Initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Håndterer høyt arbeidspress
  • Liker å jobbe systematisk og målrettet
Vi tilbyr
  • Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
  • Faglig oppdatering 
  • Et miljø som satser på fagutvikling
  • Rom for kreativitet og eget initiativ
  • Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
  • Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
  • Firmabiler
  • Fleksibel arbeidstidsordning